تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

فاز هفتم پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه با استقرار کشاورزی پایدار آغاز شد

  • کد خبر : 16799
  • 10 مهر 1399 - 8:09
فاز هفتم پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه با استقرار کشاورزی پایدار آغاز شد
مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی فاز هفتم پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه با مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار در سطح استان شروع شد.

بیتا احمدیان اظهار داشت:  فاز هفتم پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و سازمان های جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و شرقی در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه دراستان آذربایجان غربی در فاز هفتم در ۴ شهرستان ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب در ۱۷ روستای جدید و ۲۳ روستا مربوط به فازهای قبل در  قالب عقد قرارداد با ۲۳ شرکت فنی و مهندسی کشاورزی عملیاتی می شود.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پروژه مذکور با هدف مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی و نهاده های شیمیایی (کود و سم) از طریق اجرای فنون و تکنیک های فنی و با مشارکت جوامع محلی در سطح حوضه آبریز ارومیه اجرا خواهد شد.

احمدیان اضافه کرد: این طرح در ۶ فاز از سال ۹۳ لغایت ۹۹ اجرا شده وهمزمان با آغاز سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰نیز فاز ۷ اجرای این طرح شروع شد و طی این ۶ فاز در مجموع در سطح بیش از ۲۲۷۶ هکتار از مزارع و باغات ۹۵ روستای استان ، ۱۵۸۲ بهره بردار آموزش های ترویجی لازم را فرا گرفتند.

وی اظهارداشت: در این راستا با ۵۵ شرکت خدمات مشاوره ای فنی مهندسی قرارداد منعقد و اعضای آنان نیز آموزش های لازم را در این زمینه کسب کردند.

احمدیان ادامه داد: در این طرح بیش از ۶۵۰ مورد کارگاه آموزشی با مشارکت بیش از ۱۰ هزار بهره بردار در موضوعات مختلف کشاورزی و ۴۰ نمایشگاه انتقال تجارب در روستاهای محل اجرا پروژه برگزار شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان محیط زیست کشور و سازمان جهادکشاورزی با تامین منابع مالی از سوی دفتر حفاظت از تالاب های ایران با مشارکت برنامه عمران سازمان ملل متحد و دولت ژاپن از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاکنون در حال اجرا است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.