تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

فعالیت۴۸ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در سطح استان

  • کد خبر : 16668
  • 01 مهر 1399 - 8:48
فعالیت۴۸ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در سطح استان
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در حال حاضر با داشتن ۴۸ مرکز در رتبه ۷ کشوری از نظر توسعه مراکز خدمات غیر دولتی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گوروش، امین آقایی در جلسه کمیته برنامه ریزی استقرار شبکه خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی و مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی، اظهار داشت: این مراکز طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به منظور بالا بردن بهره وری و ارائه مشاوره مطلوب به جامعه هدف بر اساس نیاز منطقه و به صورت حداقل یک مرکز در هر دهستان راه اندازی می‌شوند.

وی هدف از راه اندازی مراکز خدمات غیردولتی در بخش کشاورزی را بالا بردن تخصص و افزایش بهره وری و حرکت به سمت کشاورزی نوین و از همه مهمتر فرصتی برای اشتغال مهندسین کشاورزی عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مراکز خدمات غیردولتی بازوی اجرایی، اداری و تخصصی دستگاه‌های دولتی و یاری دهنده کشاورزان در حوزه عمل هستند، تصریح کرد: تغییر فرایند کشاورزی سنتی به نوین و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با تشکیل مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان میسر می‌شود.

آقایی ارایه انواع خدمات تخصصی و عمومی مورد نیاز جامعه کشاورزی و روستایی، تهیه و عرضه دانش، اطلاعات و فن آوری‌های کشاورزی و اجرای قرارد‌های سهم بری دانش از تولید را از اهم حوزه فعالیت این مراکز عنوان و خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۳۶۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هستند که این اعضا می‌توانند با داشتن پروانه اشتغال و صلاحیت از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام به اخذ مجوز و تاسیس مراکز خدمات غیردولتی بکنند.

وی اضافه کرد: تعداد ۹۸۳ مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در سطح کشور فعال است که اذربایجان غربی در حال حاضر با داشتن ۴۸ مرکز در رتبه ۷ کشوری از نظر توسعه مراکز خدمات غیر دولتی قرار دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد کشاورزی استان با اشاره به نظام صدور مجوز مراکز خدمات غیردولتی و چالش‌ها و مشکلات موجود، ادامه داد: این مراکز با دارا بودن نیروی فنی و متخصص در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، شیلات، دامپروری، آزمایشگاه، عرضه نهاده‌های کشاورزی و صدور مجوز‌ها در واحد تولیدی و. قادر به ارائه خدمات فنی مهندسی هستند.

آقایی همچنین، تسهیل گری سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی و توسعه روستایی دولت، عمومیت بخشی کاربرد فن اوری‌های جدید کشاورزی، فراهم اوری دسترسی راحت کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ایی و در نهایت اشاعه دانش و فن اوری در محیط کشاورزی را از ضروریات تشکیل این مراکز در دهستان‌ها برشمرد.

وی گفت: موسسات و ارگان‌های دولتی و غیردولتی فقط مجاز به کارسپاری به اعضای حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌باشند که موفق به اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام مهندسی شده‌اند و رعایت نکردن این امر مخالف قوانین و مقررات نظام مهندسی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.