تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

متوسط سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در استان بیشتر از متوسط کشوری است

  • کد خبر : 15525
  • 19 تیر 1399 - 9:16
متوسط سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در استان بیشتر از متوسط کشوری است
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: متوسط سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در استان ۹۲۰ گرم است که بیشتر از متوسط کشوری که ۸۰۰گرم است، برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری گوروش ، مهران نظری در اولین جلسه مدیریت کارگروه پسماند استان، افزود: از سال۹۷ طرح مطالعاتی و اجرایی در خصوص محل دفن پسماندهای ویژه استان مصوب شد ولی عملیاتی شدن این طرح نیازمند تخصیص و تامین اعتبار است که تاکنون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مکان یابی برای دفن پسماند های ویژه استان صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر همکاری های لازم برای عملیاتی شدن این طرح انجام نشود محیط زیست استان با آلودگی هایی همراه خواهد شد.

نظری یاد آور شد: متوسط سرانه تولید پسماند به ازای هر نفر در استان ۹۲۰ گرم است که بیشتر از متوسط کشوری که ۸۰۰گرم است، برآورد شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، با بیان اینکه شهرستان اشنویه دارای دوسایت دفن زباله در خود اشنویه و نالوس است، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این دو سایت به حریم شهری و شکایت اهالی منطقه، مکانی جدیدی برای انتقال سایت پسماند دفن زباله اشنویه در نزدیکی روستای دواب به مساحت ۱۳ هکتار در نظر گرفته شده است.

نظری با تاکید بر اینکه هر شهروند اشنویه ای میانگین ۸۰۰گرم روزانه پسماند و زباله تولید می کنند، ادامه داد: تخصیص اعتبار برای انتقال سایت دفن پسماند اشنویه به محل جدید می تواند پاسخگوی نیاز شهری، شهرستان باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.