تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

مجلس دهم نمره قبولی نمی‌گیرد

  • کد خبر : 14956
  • 12 خرداد 1399 - 9:19
مجلس دهم نمره قبولی نمی‌گیرد
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه گرایش نمایندگان مجلس دهم ‌بیش از اندازه به دولت بود، گفت: مجلس دهم نمره قبولی نمی‌گیرد.

وحید جلال‌زاده  با تاکید بر اینکه رئیس مجلس، رئیس نمایندگان نیست بلکه با توجه به سابقه گذشته خود و قدرت مدیریتی به آن جایگاه، قدرت بخشیده است اظهار کرد: قدرت متعلق به مجلس است و رئیس مجلس قدرت خود را از مجلس می‌گیرد.

وی افزود: اگر مجلس شورای اسلامی ضعیف باشد، رئیس آن نیز ضعیف است و اگر مجلس قدرتمند باشد، رئیس مجلس نیز قدرتمند می‌شود و در واقع مجلس در راس امور است و زمانی که رئیس مجلس در جلسات شورای امنیت ملی و شورای انقلاب فرهنگی شرکت می‌کند، در واقع نماینده مجلس است و باید در تصمیم‌گیری‌های کلان از نمایندگان مشورت بگیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه رئیس مجلس نباید ایران را فقط تهران بپندارد تصریح کرد: باید تمامی نقاط کشور برای رئیس مجلس یکی باشد چون خود نیز نماینده یک حوزه انتخابیه است.

 

جلال‌زاده با اشاره به اینکه رئیس مجلس باید به مناطق محروم کشور توجه ویژه داشته و انسانی پاکدست و انقلابی باشد خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایندگان مناطق محروم، سهم کمتری در مجلس شورای اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در بحث حل مشکلات معیشتی و نیز قانون‎‌گذاری و نظارت، حرف اول را بزند اضافه کرد: همچنین رئیس مجلس باید در ارتباط با سران قوا، با قدرت از حقوق مجلس شورای اسلامی دفاع کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با اظهار تاسف از اینکه مجمع نمایندگان استان در دوره‌های گذشته، نمره قبولی نداشته است گفت: متاسفانه نمایندگان ادوار گذشته نتوانستند در مورد مسائل و مشکلات آذربایجان‌غربی با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند.

 

جلال‌زاده با تاکید بر اینکه نمایندگان علاوه بر اینکه باید پیگیر مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود هستند، در چند مسئله اولویت‌دار استان نیز متمرکز شوند ادامه داد: همچنین با نمایندگان حوزه انتخابیه به این نتیجه رسیده شده که در مورد مسائل اصلی شهر ارومیه باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان حوزه انتخابیه ارومیه باید در ارتباط با مسئولان دولتی یک رویه واحد داشته باشند اظهار کرد: باید اولویت‌های نخست شهر ارومیه توسط نمایندگان احصاء شده و بر روی آنها تمرکز شود تا پس از چهار سال بتوان کارنامه و گزارش قابل‌قبولی به مردم ارائه داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم  در ادامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با سال آخر عمر دولت روحانی رو به رو است گفت: رئیس‌جمهور چندی پیش در توییتر اعلام کرد که امیدوار است این مجلسی که پس از انقلاب اسلامی تشکیل شده، بتواند مجلس قدرتمندی باشد و همچنین اعلام کرد که دست دوستی به سوی مجلس یازدهم دراز می‌کند.

 

جلال‌زاده افزود: این در حالی است که هر دوستی آدابی داشته و آداب دوستی مجلس و دولت نیز آدابی دارد و همه چشم‌انتظار یک دولت کارآمد و انقلابی هستند اما متاسفانه این دولت در عمر هفت ساله خود نتوانست نمره و کارنامه قابل قبولی در اقتصاد و فرهنگ از خود ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه دو برنامه کلی دولت با شکست مواجه شد گفت: برای مثال کشتی برجام به گل نشست و در موضوع خدمات پزشکی نیز دولت به پزشکان و بیمه‌ها بدهکار شده و این طرح نیز با شکست مواجه شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم بیان کرد: بنابراین با توجه به اینکه در مجلس شورای اسلامی نمی‌توان به جای قوه مجریه تصمیم‌گیری کرد، چون کار مجلس، نظارت و قانون‌گذاری است، پس دولت باید برنامه سالانه خود را به مجلس ارائه دهد.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید به مجلس یازدهم فرصت داد افزود: هم اکنون مجلس جدید در حال تعیین کمیسیون‌های تخصصی و چارچوب و ارکان خود است و از سوی دیگر تمامی مشکلات ۴۰ ساله گذشته را نمی‌تواند حل کند چون این مشکلات در طی سال‌ها ایجاد شده و حل آنها زمان‌بر است.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید پایه‌های یک خدمتگcاری مردم‌گرا را رقم بزند اظهار کرد: در سال آینده باید تلاش کرد که یک دولت حزب‌اللهی و انقلابی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بدان نوید دادند، بر روی کار آید تا یک مجلس انقلابی در کنار یک مجلس حزب‌اللهی بتواند مشکلات مردم را حل کند.

وی با اظهار تاسف از اینکه مجلس دهم نتوانست نمره قابل قبولی کسب کند تصریح کرد: متاسفانه مجلس گذشه نقاط ضعف بیشتری داشت که از جمله آن‌ها گرایش بیش از اندازه به دولت بود چون سوال و استیضاح‌های بسیاری نسبت به وزاری دولت انجام شده اما دستخوش تغییر شد.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس دهم در موضوع برجام و FATF نیز نمره قبولی ندارد افزود: از سوی دیگر مجلس دهم باید گزارش دهد که در موضوعات اقتصاد مقاومتی و رونق تولید چه اقداماتی انجام و چه نظارت‌هایی صورت داده، در حالی که اقدام خاصی در این زمینه نشده است.

جلال‌زاده در ادامه نیز با اشاره به اینکه مجلس دهم در رسیدگی به مناطق محروم نیز ضعیف عمل کرده است اظهار کرد: متاسفانه کلان‌شهرهای کشورمان هر روز بزرگتر، متمول‌تر و قدرتمندتر شده اما شهرهای کوچک به حاشیه رانده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید توزیع منابع در کشور به صورت عادلانه باشد تصریح کرد: برای مثال شهرستان‌های تکاب و چالدران در آذربایجان‌غربی همچنان محتاج نیازهای اولیه خود هستند، بنابراین نمی‌توان گفت که مردم از عدالت، استقلال، آزادی و شهدا خسته شده‌اند بلکه مردم از ناعدالتی خسته هستند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی شعارهای اقتصادی را در نامگذاری سال‌ها مطرح کردند افزود: ایشان در پیام خویش به مجلس جدید نیز فرمودند که در موضوع عدالت، نمره قابل قبولی وجود ندارد و بنابراین، این نشان می‌دهد که باید عدالت نسبی در کشور برقرار شود.

جلال‌زاده با اشاره به اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، موضوع فرهنگ مورد غفلت واقع شده است اظهار کرد: به فرموده ایشان، اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم باشند و حتی ایشان فرمودند که شبها خوابشان با توجه به مسائل فرهنگی پریشان می‌شود بنابراین مجلس نباید اقتصاد را قربانی فرهنگ کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید در جای خود مهم شمرده شود تصریح کرد: بی‌تردید اقتصاد نباید ما را از توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی غافل کند و باید به موضوع مهم فرهنگ نیز توجه جدی شود.

گفت‌وگو از نصیبه نیک‌زاد قوشچی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.