تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

مجوز بیش از ۵۷۱ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد

  • کد خبر : 17039
  • 27 مهر 1399 - 17:38
مجوز بیش از ۵۷۱ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد
ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماه نخست امسال مجوز ۵۷۱ هزار و ۸۱۷ تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

توحید آذربد با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزهای استان نیمه نخست امسال میزان صادرات ۱۸ کاهش داشته است، اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال مجوز ۵۷۱ هزار و ۸۱۷ تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ریالی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته مجوز ۶۹۷ هزار و ۵۳۶ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور به ارزش ریالی ۸۹۹ میلیون دلار صادر شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال دو میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۸۷ تن کالا از طریق بازارچه‌های مرزی و گمرکات استان وارد کشور شده است گفت: در این راستا از نظر وزن نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین میزان واردات به کشور از نظر ارزش ریالی ۸۶ درصد نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

آذربد با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تن کالا ترانزیت خارجی شده است، افزود: ازرش دلاری این کالاها ۹۱۸ میلیون دلار برآورد شده  که نسبت به مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۲ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۹۷ هزار و ۹۴۹ تن به ارزش ۷۹۸ میلیون دلار ترانزیت خارجی مبدا است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد و ۳۸ درصد نیز از نظر ارزش دلاری کاهش داشته است.

آذربد با اشاره به اینکه، سال گذشته مجموع ترانزیت خارجی از گمرکات آذربایجان غربی ۹۰۱ هزار و ۸۳۹ تن به ارزش دو  هزار و ۷۸۷ میلیون دلار بود، تصریح کرد: امسال مجموع ترانزیت خارجی از گمرکات استان ۶۰۵ هزار و ۱۵۰ تن است که به دلیل شیوع کرونا نسبت به سال گذشته از نظر وزن و ارزش دلاری کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: مجموع ترانزیت داخلی نیز در گمرکات استان ۱۴۰ هزار و ۵۴۹ تن به ارزش دلاری یک هزار و ۷۱۷ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد از نظر وزن کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.