تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024

محصول “خانه هوشمند” یک کالای لوکس نیست

  • کد خبر : 15700
  • 30 تیر 1399 - 8:59
محصول “خانه هوشمند” یک کالای لوکس نیست
رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه گفت: طرح "خانه هوشمند" یک سیستم بسیار کارا و اقتصادی است که در کنار تمام ویژگی‌های امنیتی و کنترلی، رفاه را نیز به همراه می‌آورد.

امین بابازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی در دوره شیوع کرونا با اعمال محدودیت‌های بهداشتی به ارائه خدمات پرداخت، اظهار داشت: خانه هوشمند مجموعه ابزارهایی است که به کمک آن کنترل برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه به صورت هوشمند انجام می‌شود تا هزینه‌های مصرف انرژی کاهش یافته و زمینه افزایش ایمنی و آسایش فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در خانه هوشمند امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌طور مرتب از راه دور چک می‌شود، بیان کرد: شهروندان از این طریق می‌توانند از وسایل و امکانات سرمایشی و گرمایشی، کامپیوتر و بسیاری از موارد دیگر از راه دور در ارتباط باشند.

رییس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با تاکید بر اینکه نباید به طرح “خانه هوشمند” به عنوان یک کالای لوکس نگاه شود، گفت: این طرح یک سیستم بسیار کارا و اقتصادی است که در کنار تمام ویژگی‌های امنیتی و کنترلی، رفاه را نیز به همراه می‌آورد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با در اختیار داشتن زیربنای بیش از سه هزار مترمربع و یک‌هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای قابل ارائه به واحدهای فناور با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری فعالیت می‌کند.

بابازاده افزود: هم ‌اکنون در این مرکز ۱۰ واحد فناور، یک شرکت دانش‌بنیان و در مجموع ۱۱ تیم فعالیت دارند که به تولید محصول و خدمات‌دهی مشغول هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.