تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در ارومیه برگزار شد

  • کد خبر : 14695
  • 26 اردیبهشت 1399 - 11:54
مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در ارومیه برگزار شد
مردم آذربایجان غربی، آئین ویژه شب قدر را با شکوه خاص و همچنین رعایت موازین بهداشتی برگزار کردند.

بسیاری از مردم آذربایجان‌غربی پنج‌شنبه شب همزمان با سراسر کشور با حضور در مساجد، آداب احیا را به جا آوردند و با سردادن نوای «الهی العفو» شب دوم لیالی پرفیض قدر امسال را به سحر پیوند زدند.

مراسم ویژه دومین شب قدر در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسؤولان شهرستان‌ها و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مساجد، پروتکل‌های اعلامی‌از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت کامل رعایت می‌شد و علاوه بر تب‌سنجی حین ورود به مساجد، استفاده از وسایل شخصی از جمله جانماز و کتب ادعیه نیز مورد تاکید قرار می‌گرفت.

همچنین در بسیاری از مساجد آذربایجان‌غربی، آیین پرفیض نخستین شب از لیالی پرفیض قدر به صورت آنلاین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و علاوه بر سخنرانی مجازی روحانیان، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به نوحه خوانی، روضه خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر و به جا آوردن دیگر آداب ویژه این شب پرداختند.

در دومین شب از لیالی پرفیض قدر که شب سالروز شهادت مولی‌الموحدین، امیرالمومنین علی (ع) بود، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به بیان مظلومیت‌های آن امام همام پرداختند و مردم در مساجد و منازل اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.