تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

مراقبت و پایش های مستمر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذبایجان غربی

  • کد خبر : 12477
  • 08 دی 1398 - 13:42
مراقبت و پایش های مستمر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذبایجان غربی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از استمرار روند پایش ، مراقبت و پیشگیری از بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحد های صنعتی ، روستایی و تاب های فعال در سطح استان خبر داد.

کامیار داهیم بیان کرد : مراقبت و پایش  های مستمر بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان با ایجاد پایگاههای دیده وری توسط اکیپهای بررسی و نمونه برداری این اداره کل و شبکه های دامپزشکی استان و با نظارت ستاد اجرائی مقابله با  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، با اطلاع گیری از مزارع طیور صنعتی ، وضعیت پرندگان مهاجر در تالابها و حاشیه رودخانه ها  و دریاچه های پشت سد و روستاهای حاشیه آنها با تلفات طیور بومی ، بررسی بیماری و نمونه برداری و مطالعات آزمایشگاهی مستمرا انجام می گیرد.

 

 

وی با اشاره به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی، تصریح کرد: مرغدارانی که مرغ تخمگذار، پولت و مرغ مادر نگهداری می کنند درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون طیورپرورشی خود اقدام نمایند.

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی واکسیناسیون را یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان وخاطر نشان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، مرغداران در اسرع وقت  هماهنگی های لازم  با اداره کل دامپزشکی استان  جهت تهیه واکسن و همچنین نسبت به واکسیناسیون طیور پرورشی خود بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را انجام دهند.

 

داهیم از مرغداران خواست تا ضمن رعایت دقیق موارد بهداشتی و قرنطینه ای در واحد های پرورشی خود، توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه بیماری و تلفات مشکوک در مرغداری ها، مراتب را در سریعترین زمان ممکن به ادارات دامپزشکی شهرستان ها اطلاع دهند.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.