تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

مرحله استانی آزمون سراسری قرآن کریم جمعه آینده در ارومیه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 12991
  • 05 بهمن 1398 - 5:31
مرحله استانی آزمون سراسری قرآن کریم جمعه آینده در ارومیه برگزار می‌شود
رییس گروه قرآن و عترت‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) این آزمون جمعه آینده در ارومیه برگزار می‌شود.

بحرعلی محمودی با اشاره به نام‌نویسی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در استان گفت: این آزمون جمعه آینده در ارومیه برگزار می‌شود. بیان کرد: بیشترین شرکت کنندگان در این آزمون متعلق به‌ شهرستان‌های ارومیه، بوکان و خوی است.

 

وی افزود: این رقابت قرآنی در ۲ گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به صورت کتبی در هنرستان توحید ارومیه برگزار می‌شود.

 

رییس گروه قرآن و عترت‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سنجش و ارزیابی کمّی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه بین عموم مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور از اهداف برگزاری این آزمون قرآنی است.

 

محمودی با بیان اینکه این آزمون در ۲ نوبت برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: نوبت اول مربوط به گروه حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته و نوبت دوم مربوط به حفظ  مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) در چهار رشته است.

 

وی  ادامه داد: برای شرکت‌کنندگانی که در این آزمون نمره قبولی بالای ۷۰ را کسب کنند، جوایزی اعطا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.