تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

مردم زباله های خانگی را تفکیک نکنند

  • کد خبر : 14143
  • 16 فروردین 1399 - 8:27
مردم زباله های خانگی را تفکیک نکنند
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: مردم تا اطلاع ثانوی زباله های خانگی را تفکیک نکنند.

احد یوسفی بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال آلوده بودن زباله‌های خشک تفکیک شده در منازل وجود دارد بنابراین از شهروندان می‌خواهیم زباله‌های خشک خود را تا اطلاع ثانوی تفکیک نکنند.

 

وی افزود: تفکیک زباله‌ها در منازل می‌تواند احتمال آلودگی را به ویژه در انبارهای جمع آوری ضایعات به میزان زیادی افزایش دهد.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در ارومیه فعالیت تمامی غرفه‌های تفکیک زباله در ارومیه برای جلوگیری از شیوع کرونا متوقف شده و از همه شهروندان خواسته شده زباله‌های خود را تفکیک نکنند و زباله‌ها را فشرده و آبگیری کرده و جلو درب منازل بگذارند تا مستقیم دفن شوند.

 

یوسفی با بیان اینکه تمامی زباله‌های خانگی ارومیه به صورت مستقیم درسایت نازلو دفن می‌شوند خاطر نشان کرد: ممکن است فرد آلوده‌ای به ویروس کرونا در منزل باشد و آلودگی از طریق زباله‌ها منتقل شده و زباله گردهایی که بدون استفاده از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده آنها را برداشت می‌کنند به این ویروس مبتلا شوند.

 

وی  بااشاره به اینکه زباله و به ویژه زباله‌های بیمارستانی یکی از موارد انتقال ویروس کرونا است اظهار داشت: زباله‌های بیمارستانی تفکیک شده حمل و با پودر آهک به روش‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.