تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

مرمت ۳ راسته‌ بازار تاریخی ارومیه

  • کد خبر : 15269
  • 02 تیر 1399 - 10:16
مرمت ۳ راسته‌ بازار تاریخی ارومیه
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان ‌غربی از بررسی طرح‌ها و نقشه‌های پیشنهادی برای مرمت و احیای راسته‌های نخجوانی، مهدی‌زاده و شجاع‌الدوله بازار تاریخی ارومیه خبر داد.

جلیل جباری با اشاره به مرمت این ۳ راسته از بازار تاریخی ارومیه گفت: از آنجایی که این راسته‌ها در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و قبلاً هم هیچگونه کار مرمتی و نجات‌بخشی برای آن‌ها انجام نشده است، پیشهاد مرمت و بازسازی آن مطرح و قرار شد با مشارکت شهرداری ارومیه و نظارت فنی این اداره‌کل، عملیات مرمت و احیای آن برای اولین بار شروع شود.

وی افزود: به‌همین منظور طرح مطالعاتی و نقشه مرمتی آن به یک شرکت مشاور واگذار شد و در آخرین جلسه‌ای که با حضور افراد و کارشناسان ذی‌ربط در این اداره‌کل برگزار شد، همه جزئیات و زوایای طرح پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: طرح اولیه نواقصی داشت که مقرر شد تا شرکت مشاور طرح، ایرادهای مطرح شده را بررسی و رفع کند، سپس با بازبینی دوباره برای تأیید نهایی به وزارتخانه ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تصمیم گرفته شد که قبل از شروع عملیات مرمتی، مطالعات باستان‌شناسی توسط کارشناسان اداره‌کل استان انجام شود تا در صورتی که در حین اجرای عملیات به‌صورت اتفاقی آثاری کشف شد، عملیات مرمت متوقف و مطالعات باستان‌شناسی با جزئیات بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.