تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 16934
  • 18 مهر 1399 - 10:21
مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان راه‌اندازی شد
مدیرکل بهزیستی آذربایجان ‌غربی گفت: کودکان کار و خیابانی پس از جمع‌آوری در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی می‌شوند.

سعید فریور با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۲۳ نفر از کودکان کار در رده سنی بین هفت تا ۱۲ سال شناسایی و از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شده است اظهار داشت: همچنین در این مدت ۵۳ نفر از کودکان کار در رده سنی بین ۱۲ تا ۱۴ سال و نیز ۱۰ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا بین کودکان کار و خیابانی تصریح کرد:کودکان کار نیز در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند و این روزها باید بیشتر به آنها توجه کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌ غربی خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در ارتباط با پیشگیری از ویروس کرونا در بخش‌های مختلفی اقدامات حمایتی را اتخاذ می‌کند.

فریور از راه‌اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان کار و خیابانی پس از جمع‌آوری در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی شده و حمایت‌های مختلف مالی، تحصیلی به خود کودکان و خانواده‌های آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: کودکان کار و خیابانی دارای خانواده، پس از انجام اقدامات مشاوره‌ای و نیز آموزشی تحت شرایطی و نیز با تداوم حمایت‌ها به خانواده بازگردانده می‌شوند و کودکانی که والدین خود را از دست داده باشند تا پیدا شدن سرپرست مؤثر تحت حمایت این مراکز قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.