تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

مشترکان آب در آذربایجان‌غربی مراقب یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی باشند

  • کد خبر : 12743
  • 21 دی 1398 - 8:07
مشترکان آب در آذربایجان‌غربی مراقب یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی باشند
سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان آب در شهرهای مختلف استان با توجه به کاهش قابل توجه دما در روزهای اخیر، موارد لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی رعایت کنند.

علیرضا رضوی اظهار کرد: با توجه به واردشدن سامانه جدید هوای سرد به آذربایجان‌غربی، رعایت موارد لازم شامل پوشاندن کنتور، دریچه آن، لوله های روکار مسیر کنتور تا محل مصرف، دقت در پوشش دریچه بازدید واقع در دیواره دایک (کانال لوله)، درزهای قسمت پایین و اطراف درب منازل و سرویس های بهداشتی برای جلوگیری از جریان هوای سرد به داخل، خودداری از ریختن آب جوش بر روی کنتور در صورت یخ‌زدگی و ریختن آب ولرم به منظور باز شدن ملایم جریان آب ضروری است.

 

وی افزود: عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، تهیه خاک اره از نجاری‌ها، ریختن خاک اره در کیسه‌های پلاستیکی و قراردادن کیسه‌ها در اطراف کنتور، ایجاد فشردگی لازم، بستن درب حوضچه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله دیگر راهکارها برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور در این روزهاست.

 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: شهروندان همچنین می‌توانند در زمان یخ‌زدگی انشعاب‌های آب، مراتب را به سرعت با مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ در میان بگذارند.

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.