تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

معیشت مردم آذربایجان غربی در گرو توسعه کشاورزی استان است

  • کد خبر : 17866
  • 16 دی 1399 - 23:28
معیشت مردم آذربایجان غربی در گرو توسعه کشاورزی استان است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق گفت: کشاورزان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مجاهدان اقتصادی این روزهای کشور هستند و معیشت مردم آذربایجان غربی در گرو توسعه کشاورزی استان است.
خاوازی
وزیر کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گوروش نیوز، دکتر وحید جلال زاده همزمان با سفر وزیر جهادکشاورزی به ارومیه در حساب اینستاگرامی خودنوشت: وزیر جهادکشاورزی امشب برای نخستین بار به استان آذربایجان غربی به عنوان قطب کشاورزی کشور سفرنمود.

وی افزود: کشاورزان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مجاهدان اقتصادی این روزهای کشور هستند و معیشت مردم آذربایجان غربی در گرو توسعه کشاورزی استان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در رابطه با مهمترین مطالبات کشاورزان استان، تصریح کرد: صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی از جمله سیب و انگور، برنامه ریزی کارشناسانه در راستای خرید تضمینی محصولات کشاورزی ، تخصیص تسهیلات بانکی و پرداخت یارانه های صادراتی محصولات کشاورزی استراتژی اولویت دار، رفع مشکلات ایجاد شده برای صادرات محصولات کشاورزی از تعهد سپاری ارزی و پیگیری راه اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان از مهم ترین مطالبات مردم، کشاورزان عزیز و زحمت کش و صادرکنندگان استان است.

جلال زاده با اشاره به اینکه تجهیز و تکمیل ناوگان حمل و نقل با اولویت کامیون های یخچال دار جاده ای، سرمایه گذاری در حوزه راه اندازی بخش سورتینگ و بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، مدیریت بهینه آب و گسترش پروژه های آبیاری تحت فشار زمین های کشاورزی از دیکر مطالبات مهم کشاورزان است اظهار داشت: امیدواریم این سفر نتایج امیدبخشی در توسعه کشاورزی استان و بهبود معیشت مردم داشته باشد .

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.