تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

ملت های جهان با تکیه برقیام امام حسین (ع) به مبارزه با مستکبران می پردازند

  • کد خبر : 16312
  • 08 شهریور 1399 - 11:02
ملت های جهان با تکیه برقیام امام حسین (ع) به مبارزه با مستکبران می پردازند
رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان گفت: قیام امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان و دین و مذهب خاصی نیست و تمامی ملت های مظلوم جهان این حرکت امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده و با تکیه براین قیام به مبارزه با مستکبران می پردازند.

روبیک جانانه با بیان اینکه امام حسین (ع) به عنوان شخصیتی عدالتخواه از حق دفاع کرده، اظهار داشت: ظلم ستیزی و حق خواهی امام حسین (ع) همواره مورد محبت تمامی انسانهابوده و همین عدالت خواهی او باعث شده امروز از هر قوم و مذهبی شیفته جهاد و مبارزه و راه او شوند.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) وقتی می گوید “اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید” این پیام و سخن او امروز تمام مظلومان جهان را بسوی خود فراخوانده و با خود برای مبارزه با ظلم همراه کرده است.

رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان تصریح کرد: امام حسین (ع) با اینکه می دانست قدرت مقابله فیزیکی با دشمن را نخواهد داشت، ولی به مبارزه پرداخت و همین مبارزه با ظلم و عدم پذیرش ستم توسط سرور آزادگان جهان، باعث نهادینه شدن عدالتخواهی در جامعه شده است.

“جانانه” خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) محدود به زمان و مکان و دین و مذهب خاصی نیست بلکه هر روز و هرساعت تمامی ملت های مظلوم جهان این حرکت امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده و با تکیه براین قیام به مبارزه با مستکبران می پردازند.

وی افزود: اگر امروز دربرابر ستمگران زمان ایستاده و پا برجا مانده ایم، دلیلش الگو قرار دادن حرکت و قیام امام حسین (ع) است و باید گفت امام حسین (ع) نه تنها برای ما بلکه برای تمام دنیا کلاس درس بزرگی است.

رییس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان به وجه تمایز نهضت حسینی با قیام های دیگر اشاره کرد و افزود: قیام امام حسین (ع)، نهضتی برای رسیدن به جاه و مقام و ثروت نبود بلکه حرکتی الهی بود و بدون تردید این قیام وظیفه و تکلیفی بود که از سوی خداوند متعال به امام حسین (ع) محول شده بود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.