تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

ممنوعیت انجام آزمایش قبل از ازدواج تا پایان محدودیت‌های کرونایی در بوکان

  • کد خبر : 17130
  • 04 آبان 1399 - 10:59
ممنوعیت  انجام آزمایش قبل از ازدواج تا پایان محدودیت‌های کرونایی در بوکان
فرماندار بوکان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان همچنان در حال افزایش است، گفت: انجام آزمایش قبل از ازدواج تا پایان محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان ممنوع است.

محمد امین‌زاده در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در بوکان با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ تعداد افراد مبتلا به کرونا مناسب نیست، اظهار داشت: دربرخی ایام مشاهده شده با وجود محدودیت‌های کرونایی، همچنان اقدام به برگزاری مراسم عروسی به ویژه در خانه باغ ها می شود، بر این اساس تصمیم گرفته شد که آزمایش قبل از ازدواج انجام نگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده شده که برخی از شهروندان بدون توجه به حساسیت موضوع و با وجود پلمب یک واحد خانه باغ باز هم بدون توجه به مصوبات ستاد کرونا اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است.

فرماندار بوکان بر نظارت بیشتر بر اماکن عمومی در شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: در کنار گشت سلامت که فعالیت خود را همچنان با شدت بیشتر ادامه می‌دهد، اکیپ پلمب راه اندازی خواهد شد تا بلافاصله واحد متخلفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، پلمب شود.

وی افزود:  پلیس نظارت بر اماکن عمومی با برگزارکنندگان مراسم عروسی در خانه باغ‌ها برخورد و  خانه باغ های که مراسم عروسی در آنها برگزار می‌شود، برق آنها قطع خواهد شد.

امین‌زاده ضمن تاکید بر مطالبه بر حق مردم جهت برخورد جدی و قاطع با کسانی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت هستند، اظهار داشت: نظارت ها تشدید و با اصلاح و بهبود رویه‌های موجود با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی  از گشت سلامت به عنوان بازوی اجرایی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا نام برد و گفت: آموزش، نظارت و تشخیص تخلف از دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مرکز بهداشت صورت خواهد گرفت.

فرماندار بوکان در خصوص اصناف بوکان بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: پزشکان و مدیران بانک‌ها باید از ورود افراد بدون ماسک به داخل مطب و بانک جلوگیری کرده و نسبت به اتخاذ تدابیر لازم جهت رعایت فاصله فیزیکی و کاهش ازدحام در داخل مطب‌ها و بانک‌ها اقدامات لازم انجام دهند.

امین زاده با بیان اینکه قطع گاز، برق و آب در این شرایط ممنوع است، ادامه داد: قرائت کنتورهای خانگی آب و فاضلاب، برق و گاز تا زمان اجرای محدودیت‌ها ممنوع است و هیچ شخصی از این ارگان‌های خدمات‌رسان حق ندارد به درب منازل مردم مراجعه کند.

وی با بیان اینکه ادارات و بانک‌ها با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به کاهش مراجعات خود اقدام کنند، گفت: مسوولان ادارات باید سعی کنند که از تجمعات در ادارات جلوگیری و همکاران نیز در اتاق‌های همدیگر تجمع بیش از سه نفر را نداشته باشند.

رییس بیمارستان شهید قلی پور بوکان نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش ویژه کرونا در این بیمارستان پرشده و افراد بیمار در صف ورود به بخش قرار دارند، گفت: وضعیت بوکان در شرایط بحرانی قرار دارد و کارکنان بیمارستان به شدت خسته هستند.

صلاح الدین قادرزاده بوکانی افزود: کادر پرستاری و پرسنل بیمارستان از مردم می‌خواهند که به اماکن عمومی نرفته و پروتکل‌های را به شدت رعایت و از رفتن به مراسم عروسی و عزاداری خوداری کنند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ مراسم عروسی در بوکان برگزار می‌شود، افزود: از مسوولان درخواست می‌شود که جلو این برنامه‌ها و دیگر مراسم مشابه گرفته شود تا بتوانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.