تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

مهندسان دفاع مقدس، نخبگان دوران جنگ بودند

  • کد خبر : 16677
  • 01 مهر 1399 - 9:46
مهندسان دفاع مقدس، نخبگان دوران جنگ بودند
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی گفت: خلاقیت و استعداد سرشار مهندسان در دوران دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی پیروزی در عملیات‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه مهندسان دفاع مقدس، نخبگان دوران جنگ بودند اظهار داشت: خلاقیت و استعداد سرشار مهندسان در دوران دفاع مقدس یکی از عوامل اصلی پیروزی در عملیات‌ها بوده است.

وی افزود: جنگ علیه ایران در شرایطی آغاز شد که جمهوری اسلامی در دوره ابتدایی انقلاب بود و کشور در ضعیف‌ترین موقعیت قرار داشت، چرا که به لحاظ سیاسی ثباتی نداشت و در آن دوران گروه‌های مختلفی علیه نظام عمل می‌کردند اما جوانان با استعداد همچون باکری‌ها توانستند مقتدرانه به پیروزی برسند.

مدیرکل ارشاد استان آذربایجان غربی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس روایتی از بزرگمردانی است که با استقامت، درایت، شهامت و ایثار در مقابل دشمنان بعثی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه بهترین سیاست‌های نظامی در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، بیان کرد: همچنین بهترین نظریه‌های نظامی و سیستم‌های اطلاعاتی را جوانان با استعداد در زمان جنگ تحمیلی رقم زدند.

خدایاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز برای کشف استعدادهای برتر نوعی مهندسی جامع و کامل نیاز است گفت: با محاسبه دقیق و برنامه‌ریزی شده می‌توان نخبگان و استعدادهای استان که سرمایه ماندگار هر کشور و جامعه‌ای هستند را شناسایی و شکوفا کرد.

وی تصریح کرد: شناسایی استعدادهای برتر، جذب، آموزش از جمله کارهای ضروری برای شناخت استعدادهای استان است که تاکنون به این موارد کمتر توجه شده است.

خدایاری با تاکید بر ضرورت شناخت و پرورش استعدادهای جوانان بیان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و فراهم آوردن زمینه رشد جوانان، می‌توان آن‌ها را در مسیر تکامل، ارتقا معنوی و علمی هدایت کرد تا جوانان استعدادهای نهفته خود را هویدا کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.