تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

جمعیت مولفه قدرت هر جامعه است

  • کد خبر : 15678
  • 29 تیر 1399 - 9:17
جمعیت مولفه قدرت هر جامعه است
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نرخ رشد جمعیت رو به کاهش باشد، از قدرت کشور کاسته شده و بنابراین باید به مولفه جمعیتی توجه ویژه و جدی داشته باشیم

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کاهش و پیری جمعیت اظهار داشت: در سالیان اخیر نرخ رشد جمعیت کشورمان کاهش یافته و همین خود سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوزان کشور شده و نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مولفه قدرت هر جامعه، جمعیت است تصریح کرد: بی‌شک اگر نرخ رشد جمعیت رو به کاهش باشد، از قدرت کشور کاسته شده و بنابراین باید به مولفه جمعیتی توجه ویژه و جدی داشته باشیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مسئله جمعیت، باید کارهای فرهنگی انجام داده و آگاهی بیشتری به مردم داده شود بیان کرد: هم اکنون بسیاری از مردم جامعه از کاهش و پیری جمعیت و بحرانی که می‌تواند در آینده به وجود آورد بی‌اطلاع هستند و عواقب این مسئله را نمی‌دانند.

وی افزود: بنابراین باید کار فرهنگی لازم صورت گرفته تا مردم نسبت به مسئله فرزندآوری رغبت بیشتری داشته باشند و در این راستا، از عوامل بی‌رغبتی مردم به فرزندآوری می‌‌تواند مشکلات اقتصادی باشد چون خانواده‌ها می‌دانند که اگر اقدام به فرزندآوری دیگری کنند، تامین معاش آنها مشکل خواهد شد.

شبستری با تاکید بر اینکه برای حل مشکل کاهش و پیری جمعیت، باید دولت و مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند اظهار داشت: از سوی دیگر یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه جدی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد، جمعیت و بحران کاهش آن است که باید فکری اساسی نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: بنابراین به غیر از کار فرهنگی، عملی و اجرایی که باید در این زمینه صورت گیرد، نمایندگان مجلس باید با تصویب قوانینی، خانواده‌ها را به سمت و سوی فرزندآوری تشویق کنند چون اگر کار فرهنگی صورت گرفته و مردم به فرزندآوری راغب شوند اما همچنان دچار مسائل و مشکلات اقتصادی باشند، کاری از پیش نمی‌رود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: در برخی از مواقع، برخی قوانینی مطرح می‌شود که با مسئله تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری منافات دارد که باید بازنگری شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.