تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

نخستین رییس خبرگزاری ایرنای آذربایجان غربی دار فانی را وداع گفت

  • کد خبر : 12461
  • 07 دی 1398 - 7:38
نخستین رییس خبرگزاری ایرنای آذربایجان غربی دار فانی را وداع گفت
حاج‌علی حسین‌زاده، نخستین رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی شامگاه جمعه و در ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم «حاج‌علی» از سال ۱۳۴۷ در آژانس پارس که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ایرنا تغییر نام داد، فعالیت خبری خود را آغاز کرد. ریاست وی در ایرنای مرکز آذربایجان‌غربی تا سال ۱۳۸۱ ادامه داشت.

 

وی  متولد سال ۱۳۲۲ شمسی در روستای «خالدآباد» ارومیه بود، در دوران جنگ تحمیلی به صورت شبانه‌روزی و با امکانات محدود، اخبار مربوط به مناطق جنگی استان را به نحو احسن پوشش داد

 

«حاج‌علی» در سال ۱۳۵۵ شمسی به عنوان کارمند نمونه کشوری معرفی شد و بنیانگذار روزنامه ایران در این استان بود؛ کسب سه رتبه برتر کشوری برای خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی بخشی از موفقیت‌های این خبرنگار پیشکسوت استان بوده‌است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی که از کارکنان سابق ایرنا بوده و بیش از یک دهه در کنار مرحوم حسین‌زاده کار کرده‌است، پس از شنیدن خبر درگذشت ایشان، گفت: برخی افراد و نام‌ها به دلیل تاثیری که در زندگی‌شان بر جای گذاشته‌اند و می‌گذارند، همواره در یادها می‌مانند و مرحوم «حاج‌علی» از جمله آنهاست و نامش در عرصه خبر و گزارش‌نویسی آذربایجان‌غربی فراموش‌نشدنی است.
جواد زاهدی افزود: اولین استادم در عرصه خبر بعد از آموزش‌هایی که در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدم، آن مرحوم بود؛ از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۸۱ شمسی که ایشان بازنشست شدند، افتخار شاگردی‌شان را داشتم و همواره از آن مرحوم آموختم.
ایشان را به عنوان اولین رییس خبرگزاری ایرنای آذربایجان‌غربی باید از پیشتازان وادی خبر استان خواند؛ صمیمت در رفتار، فعال بودن در حوزه وقایع، هوشمندی و دقیق بودن در اطلاع‌رسانی از ویژگی‌های آن مرحوم بود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.