تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

نسخه نویسی الکترونیک تا پایان اردیبهشت در سطح استان اجرا می شود

  • کد خبر : 14577
  • 19 اردیبهشت 1399 - 10:17
نسخه نویسی الکترونیک تا پایان اردیبهشت در سطح استان اجرا می شود
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نسخه نویسی تا پایان اردیبهشت ماه در سطح استان به صورت الکترونیک خواهد بود.

دکتر نادر نانبخش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مجموعه ۱۱ هزار و ۲۵۶ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان هستند، اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیکی توسط۸۲۳ موسسه انجام می‌دهند که از این تعداد ۲۶۹ موسسه مربوط به ارومیه و مابقی در شهرستان‌ها هستند.

وی افزود: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان ارومیه تا پایان ماه، نسخه نویسی در کلیه شهرستانهای استان به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی تصریح کرد: از ۶۴۳ هزار نسخه صادر شده در استان طی سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۱۷ نسخه به صورت الکترونیکی بوده است.

نانبخش با اشاره به افراد تحت پوشش در صندوق های بیمه سلامت در استان خاطرنشان کرد: از مجموع ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار نفر جمعیت استان نزدیک به یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر دارای دفترچه بیمه سلامت فعال در یکی از صندوق های این بیمه هستند.

وی با اشاره به اجرای آزمون وسع بیمه همگانی از سال گذشته بیان کرد: تعداد ۴۸ هزار و ۶۲۱ سرپرست خانوار متقاضی ارزیابی آزمون وسع هستند که از این تعداد آزمون ارزیابی نزدیک ۹۰ درصد افراد انجام شده و برای ۱۳۱ هزار و ۹۷ نفر نیز پیامک ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه برای ۹۷ درصد افراد بستری شده در بیمارستان های استان استحقاق سنجی الکترونیکی انجام شده است، ادامه داد: طی سال گذشته ۸۸ هزار پرونده بستری یعنی ۳۱ درصد نیز به صورت الکترونیک تبادل شده است.

نانبخش با اشاره به هزینه‌های درمان بستری بیمه شدگان بیمه سلامت طی سال گذشته در استان گفت: نزدیک به ۴۴۵میلیارد تومان در بخش‌های دولتی – دانشگاهی، ۱۳۶ میلیارد تومان در بخش خصوصی و ۸۸ میلیارد تومان نیز در سطح یک روستایی هزینه شده است.

وی با اشاره به سامانه  ۱۶۶۶ ویژه کرونا برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت تصریح کرد: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ تماس با دو شیفت درسطح ۲ این سامانه تماس ثبت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به برنامه های بیمه سلامت در سال ۹۹ اظهار داشت: اجرای طرح استحقاق سنجی الکترونیکی در موسسات سرپایی بخش خصوصی استان و اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کل استان از جمله برنامه های عمده این سازمان طی سال جاری است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.