تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

نمایندگان مجلس از تقویت نیروهای مسلح و افزایش بودجه آنها حمایت می‌کنند

  • کد خبر : 16412
  • 15 شهریور 1399 - 17:48
نمایندگان مجلس از تقویت نیروهای مسلح و افزایش بودجه آنها حمایت می‌کنند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این کمیسیون و قاطبه نمایندگان از تقویت نیروهای مسلح و به ویژه مرزبانی حمایت کرده و از افزایش بودجه آنها در لایحه بودجه دولت استقبال می‌کنند.

وحید جلال‌زاده با اشاره به اینکه همه ساله اعتبارات نیروهای مسلح، مرزبانی و ناجا در لایحه بودجه پیش‌بینی می‌شود اظهار داشت: بی‌شک کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با توجه به نگاه بخشی و تخصصی به دنبال حمایت از مرزبانی بوده، چون اقتدار یک نظام سیاسی بر این است که بتواند از مرزهای خود به صورت مقتدرانه حفاظت کند.

وی تاکید کرد: باید از روش‌های جدید و به‌روز در مرزها استفاده شود چون زمانی تمرکز اصلی بر روی احداث پاسگاه و برجک بود که برای آن هم باید، هزینه‌های بسیاری مانند جاده‌کشی و برق صرف می‌شد اما هم اکنون وسایل الکترونیکی در مرزها وجود دارد و خوشبختانه مرزهای کشورمان به بخشی از این امکانات مجهز است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین با توجه به اینکه کشورمان در بخشی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران یعنی شرق و شمال‌غرب آسیب‌پذیر است و به ویژه اینکه اقلیم کردستان عراق از خود سلب مسئولیت کرده و عنوان می‌کند که امور مرزی بر عهده دولت مرکزی است و از آن سو نیز زمانی که به دولت مرکزی مراجعه می‌شود عنوان می‌کنند که اقلیم کردستان ممانعت می‌کند به همین سبب با توجه به وضعیتی که در اقلیم کردستان وجود دارد، دولت مرکزی و مرزبانی عراق به راحتی نمی‌تواند در مرزهای آنها و خود مستقر شوند.

وی اظهار داشت: متاسفانه این مشکل از سالیان گذشته با دولت عراق و اقلیم کردستان وجود داشته و به همین سبب حفاظت از مرزها در جمهوری اسلامی ایران، یعنی در محدوده ارومیه تا سردشت که با عراق هم‌مرز است، توسط کشورمان انجام می‌شود چون باید امکانات بیشتری در آنجا مهیا باشد.

جلال‌زاده تاکید کرد: بی‌تردید کمیسیون امنیت ملی و قاطبه نمایندگان از تقویت نیروهای مسلح و به ویژه مرزبانی حمایت می‌کنند و باید منتظر بود و دید که در لایحه بودجه دولت چه پیشنهادی برای مرزبانی پیش‌بینی می‌شود که توسط نمایندگان، تقویت شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.