تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

هشدار رئیس پلیس فتا در خصوص سرقت اطلاعات کارت بانکی به روش اسکیمر

  • کد خبر : 17154
  • 06 آبان 1399 - 9:19
هشدار رئیس پلیس فتا در خصوص سرقت اطلاعات کارت بانکی به روش اسکیمر
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: هموطنان به هنگام خرید از فروشنگان دوره گرد و سیار با وعده خرید ارزان قیمت، مراقب کلاهبرداری به روش اسکیمری باشند.

سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی اظهار کرد: کلاهبرداران با فریب شهروندان در خصوص فروش اجناس به نازلترین قیمت بازار، آنان را به سمت خود کشانده و در هنگام اخذ هزینه از طریق کارت بانکی، با کارتخوان‌ها اسکیمری اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی خریداران می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص شگرد این کلاهبرداران به روش اسکیمری گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام اسکیمر بر روی کارت خوان‌های بانکی و یا خود کارت‌خوان تقلبی اسکیمر، اقدام به کپی‌برداری از حافظه مغناطیسی کارت‌های بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا  آذربایجان غربی در خصوص ترفند این فروشندگان افزود: قیمت پایین اجناس و کالا‌های این فروشندگان مهمترین دلیل استقبال شهروندان و هموطنان در زمان خرید است، که این عامل باعث شده تا مجرمان سایبری در قالب فروشندگان دوره‌گرد و ارزان فروش ظاهر شوند تا بتوانند با دستگاه اسکیمراطلاعات کارتی مشتریان و رمز ورود آن‌را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت‌های غیر مجاز کنند. مسئولان واحد‌های صنفی در فروشگاه‌ها، موظف‌اند دستگاه کارت‌خوان را در اختیار خریداران قراردهند و یا آن را در محلی بگذارند که خریدار بتواند شخصا عملیات بانکی را انجام دهد.

نصرتی از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

توصیه‌های پلیسی:

۱-از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

۲-بعد از کشیدن کارت حتما رمز توسط مشتری وارد شود تا در صورت سرقت اطلاعات کارت امکان برداشت برای مجرمین فراهم نشود.

۳- در صورت استفاده از دستگاه کارت خوان جهت انجام خرید، از کارت حساب با موجودی کم استفاده کنید.

۴- هنگام کشیدن کارت مطمئن شوید که دستگاه کارت خوان شکسته، چسب خورده و یا دارای قطعه اضافی نباشد، باشید این مشکلات می‌تواند نشانه وجود دستگاه اسکیمر باشد.

۵- هنگام وارد کردن رمز مطمئن شوید که دوربین مدار بسته از شما فیلم برداری نمی‌کند (رمز را متوجه نمی‌شود).

۶- به صورت منظم رمز کارت بانکی خود را تغییر دهید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.