تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

همکاری متقابل با بانک‌ها موجب رونق کسب وکار می‌شود

  • کد خبر : 15300
  • 04 تیر 1399 - 9:32
همکاری متقابل با بانک‌ها موجب رونق کسب وکار می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همکاری و مشارکت نظام پولی و بانک‌ها در منطقه آزاد ماکو یکی از اساسی‌ترین نیازهای توسعه منطقه است و همکاری متقابل با بانک‌ها موجب تقویت و رونق کسب و کار می‌شود.

محمدرضا عبدالرحیمی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیر شعب بانک تجارت در آذربایجان‌غربی برگزار شد، بیان کرد: همکاری و مشارکت نظام پولی و بانک‌ها در منطقه آزاد ماکو یکی از اساسی‌ترین نیازهای توسعه منطقه است و همکاری متقابل با بانک‌ها موجب تقویت و رونق کسب و کار می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ماکو تحقق جهش تولید را مستلزم رفع برخی از موانع از جمله تامین سرمایه در گردش از سوی بانک‌ها می‌دانند، تاکید کرد: کاهش هزینه‌های تامین مالی صنایع و کمک به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی به عنوان عنصر مزیت آور برای صنایع داخلی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکواظهار داشت: سازمان منطقه آزاد نیز زمینه فعالیت برای بازار پول و بازار سرمایه در سطح منطقه آزاد ماکو را بیش از پیش تسهیل کرده و امید است با فعال شدن همه بانک‌ها، این منطقه شاهد توسعه واحدهای تولیدی موجود و افزایش سرمایه‌گذاری‌های بخش‌های مختلف صنعت، معدن کشاورزی و خدمات در سطح منطقه باشیم.

عبدالرحیمی اضافه کرد: این منطقه در بخش معدن نیازمند سرمایه گذاری های جدید با توجه به ظرفیت های صنایع معدنی موجود است و به زودی یک سرمایه گذار بخش خصوصی با تامین مالی بانک ملی در این منطقه آغاز فعالیت می‌کند.

مدیر شعب بانک تجارت در آذربایجان غربی نیز در خصوص چگونگی اعطای تسهیلات ریالی برای شرکت‌ها و واحدهای فعال اظهار داشت:‌ تسهیلات ۱۲ تا ۱۸ درصدی به هر شرکت فعال در منطقه آزاد ماکو پرداخت می‌شود.

کمال عبدلی با بیان اینکه برای کارکنان واحدهای فعال تسهیلات کارت اعتباری ۳۰۰ میلیون ریالی صادر می‌شود، اضافه کرد: درخواست‌کنندگان کارت اعتباری باید برگشتی و معوقات تسهیلات نداشته باشند و ‌به تمامی کارکنان واحدهای تولیدی حتی اگر مشتری بانک تجارت نیز نباشند، این کارت اعتباری در اسرع وقت اعطا می‌شود.

وی به اعمال انعطاف‌های قانونی و کاهش بروکراسی‌های اداری برای رفع مشکلات مالی واحدهای تولیدی این شعب بانک اشاره کرد و گفت: حواله های ارزی نیز در صرافی بانک تجارت به اکثر نقاط جهان، به ارزهای محلی و برخی ارزهای منطقه ای انجام می‌شود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.