تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

هویت یک شهر حافظه آن شهر است

  • کد خبر : 15294
  • 04 تیر 1399 - 9:26
هویت یک شهر حافظه آن شهر است
معاون وزیر میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هویت یک شهر حافظه آن شهر است و مدیریت شهری باید حافظه شهر را احیا کند.

محمدحسن طالبیان در جلسه کمیسیون ماده ۵ با محوریت بافت تاریخی شهر ارومیه، با بیان این که هویت یک شهر حافظه آن شهر است و مدیریت شهری باید حافظه شهر را احیا کند، اظهار داشت: باید به نوعی فرهنگ‌سازی کرد که مردم نسبت به نگهداری و حفاظت از بافت تاریخی متعهد باشند برای مثال در شهر‌های یزد و کاشان با همت مدیریت شهری بافت تاریخی به گونه‌ای احیا شده که در حال حاضر ارزش ملک‌های واقع شده در این بافت‌ها چندین برابر شده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سطح استان چهار شهر ارومیه، ماکو، خوی و تکاب دارای بافت تاریخی هستند که این بافت تاریخی شهری در ارومیه ۳۰۶ هکتار، ماکو ۱۴۹، خوی ۱۰۴ و تکاب ۷۲ هکتار است.

رحمانی با اشاره به اینکه حفاظت از بافت تاریخی از مطالبات مهم مردم است، بیان کرد: بر اساس قانون مصوب شورای عالی معماری شهرسازی ضوابط بافت تاریخی شهر لازم‌الاجرا است.

این مسئول ادامه داد:بیش از ۱۱ سال از تاریخ مصوب ضوابط بافت تاریخی شهر‌ها گذشته، اما در طول این سال‌ها اقدامی اجرایی نشده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان این که رسالت و نگهداری بافت‌های تاریخی وظیفه همگانی است، افزود: امتداد خیابان سرداران در طرح تفصیلی ارومیه قرار دارد و اجازه ساخت در محدوده این خیابان به جهت قرار گرفتن در محدوده تاریخی داده نمی‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.