تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

واکسیناسیون طیور بومی ارومیه علیه بیماری نیوکاسل

  • کد خبر : 15489
  • 17 تیر 1399 - 13:32
واکسیناسیون طیور بومی ارومیه علیه بیماری نیوکاسل
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه گفت: ۱۱۰ هزار قطعه طیور بومی روستاهای ارومیه علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه شدند.

تورج دماوندی بیان کرد: این واکسیناسیون در سطح بیش از ۶۰۰ روستای شهرستان ارومیه با هدف ایمن سازی علیه بیماری نیوکاسل و حفظ جمعیت و کمک به اشتغال پایدار و کاستن از انتشار ویروس بیماری‌زا به مزارع طیور صنعتی انجام شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون طیور روستایی و بومی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از توان فنی، تخصصی، نظارتی و پشتیبانی اداره دامپزشکی در سطح شهرستان صورت گرفت.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه اظهار داشت: زمان طغیان این بیماری اغلب پاییز و بهار است و مایه کویی طیور نیز در راستای جلوگیری از همین طغیان صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و خطرناک طیور است که هر ساله خسارت‌هایی را به مرغداران صنعتی و روستایی وارد می‌کند و در صورت بروز و کنترل نکردن آن جمعیت طیور صنعتی استان را با خسارت سنگینی مواجه خواهد کرد که واکسیناسیون از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

دماوندی اظهار داشت: تقریبا همه پرندگان در سنین مختلف به این بیماری مبتلا می‌شوند که در برخی موارد بدون بروز علائم و نشانه موجب مرگ طیور شده‌ است.

وی اضافه کرد: این طرح با همکاری دهیاری‌ها به صورت رایگان و به صورت آشامیدنی انجام می‌شود تا سرمایه‌های مزارع صنعتی و تولیدکنندگان گوشت و تخم‌مرغ به خوبی حفظ شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.