تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

وحدت هرچه بیشتر مسلمانان ضرورت امروز جهان اسلام است

  • کد خبر : 17232
  • 11 آبان 1399 - 11:16
وحدت هرچه بیشتر مسلمانان ضرورت امروز جهان اسلام است
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری‌ گفت: وحدت هرچه بیشتر مسلمانان، ضرورت امروز جهان اسلام است و باید همه امت اسلامی در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری اظهارداشت: دشمنان در شرایط کنونی، یک موج اسلام ستیزی را به راه انداخته اند تا به وسیله آن جلوی رشد اسلام را بگیرند که این امر نشانه ترس آنان از گسترش آموزه های اسلامی در جهان است.

وی ادامه داد: آنها گاهی از طریق راه اندازی گروه های تکفیری به مقابله با مسلمانان و مقدسات اسلام می پردازند و در برخی موارد نیز با توهین و استهزا به مقدسات اسلام، چهره حقیقی خود را نشان می دهند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری‌ بیان کرد: رفتار اهانت آمیز دشمنان نشان می دهد که منطقی در برابر اسلام ندارند زیرا اگر منطقی داشتند متوسل به استهزا و اهانت نمی شدند.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: دشمنان در برابر منطق اسلام کم آورده اند و به همین دلیل متوسل به اهانت و حتی کشتار می شوند؛ بنابراین در این برهه حساس و درشرایطی که بدخواهان اسلام سعی در ضربه زدن به آنها دارند، وحدت مسلمانان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: امروز مسلمانان باید اختلافات جزیی را کنار گذاشته و همانند اعضای یک خانواده موضع واحدی در پیش بگیرند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نقاط اشتراک مسلمانان بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است بنابراین پرهیز از نقاط اختلاف و تقویت اشتراکات موحب رشد و تقویت روز افزون مقوله وحدت بین مسلمانان می شود.

آیت الله شبستری اظهار کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور علما و اندیشمندان ادیان و مذاهب مختلف در شرایط کنونی به شکل مجازی از جمله عواملی است که می تواند در تقویت وحدت بین مسلمین موثر باشد.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان علاقمند به نبی مکرم‌ اسلام و اهل بیت (ع) هستند، اضافه کرد: توجه ‌به پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) از جمله عواملی است که انسجام و اتحاد مسلمانان را بیشتر می کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.