تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

ورود ۱۷۹ هزار تن کالا از مرز بازرگان به کشور

  • کد خبر : 17811
  • 16 آذر 1399 - 8:57
ورود ۱۷۹ هزار تن کالا از مرز بازرگان به کشور
سرپرست اداره کل گمرک بازرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۱۷۹ هزار تن کالا از این مرز وارد کشور شده است.

مجتبی بازگیر اظهار داشت: ارزش کالاهای وارد شده به کشور از طریق این مرز از ابتدای سال‌جاری نیز به ۲۴۳ میلیون و ۴۶۵ هزار دلار رسید که ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

وی افزود: انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، وسایل نقیله زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه از طریق مرز بازرگان وارد کشور شد.

سرپرست اداره کل گمرک بازرگان ادامه داد: تعداد اظهارنامه‌های صادر شده از این گمرک نیز، ۶ هزار و ۲۳ مورد بود که نسبت به سال پیش از آن، ۳۲ درصد کاهش داشت.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد./ ایرنا

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.