تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در استان

  • کد خبر : 15374
  • 09 تیر 1399 - 12:05
پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال زکات در استان
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت:مردم آذربایجان غربی در سالجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

عزیز سهندی بیان کرد: در سه ماهه نخست سالجاری مردم استان در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۰۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

وی افزود: میزان زکات پرداختی سه ماهه نخست مردم آذربایجان‌غربی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۸۹ درصد رشد دارد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: بوکان با ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، سلماس با ۲۸ میلیارد ریال، میاندوآب با ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، نقده و مهاباد با ۱۶ میلیارد ریال پیشرو در در پرداخت زکات بودند.

سهندی با اظهار اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ شورای زکات روستایی دراستان وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: در صورت هماهنگی و ارتباط موثر میان شورا‌های زکات روستایی با مسئولان زکات ومبلغان شهرستان‌ها، قطعاً شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی جمع آوری و ثبت زکات در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به نحوه هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده، بیان کرد: زکات جمع آوری شده در دو بخش امور فقراء و نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی وعام ا لمنفعه هزینه می‌گردد که در ۳ ماهه نخست سالجاری ۹۵ درصد زکات جمع آوری شده در امور فقرا و ۵ درصد نیز در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم روستایی هزینه شده است.

این مسئول  در خاتمه افزایش تعاملات با ادارات و ارگان‌های متعدد به منظور بالا بردن میزان زکات پرداختی، افزایش فرهنگ‌سازی عمومی و ترویج هرچه بیشتر فریضه الهی زکات را از اهم برنامه‌های حوزه زکات کمیته امداد استان تا پایان سال جاری برشمرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.