تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی مهاباد

  • کد خبر : 16922
  • 18 مهر 1399 - 10:08
پرداخت ۸۰ میلیارد ریال برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی مهاباد
مسوول واحد مکانیزاسیون مهاباد گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان پرداخت شده است.

خسرو حسن‌پور اظهار داشت: امسال در مجموع ۷۰ دستگاه ادوات مختلف کشاورزی، پنج دستگاه کمباین و ۲ دستگاه تراکتور با معرفی به بانک کشاورزی، تسهیلات بانکی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به متقاضیانی داده می‌شود که دارای زمین کشاورزی هستند و یا ادوات کشاورزی فرسوده در اختیار دارند اضافه کرد: متقاضیان این تسهیلات با تشکیل پرونده می‌توانند درخواست تسهیلات خرید ادوات کشاورزی را تحویل واحد مکانیزاسیون دهند.

مسوول واحد مکانیزاسیون مهاباد در خصوص شرایط درخواست برای دریافت تسهیلات بانکی تصریح کرد: کشاورزانی که بیش از ۱۰ هکتار زمین زراعی داشته باشند مشمول ئریافت تسهیلات خرید تراکتور و کشاورزانی که بیش از ۴۰ هکتار زمین زراعی داشته باشند مشمول دریافت تسهیلات خرید کمباین می‌شوند.

حسن‌پور افزود: هم‌اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان ۱.۱ اسب بخار در هر هکتار است که این ضریب با توجه به جایگزین شدن ادوات کشاورزی فرسوده، طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و با میانگین ضریب مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان‌غربی برابر است.

وی با اشاره به معاینه فنی ادوات کشاورزی در فصل پاییز، خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۳۵۰ دستگاه تراکتور و ردیف‌کار برای کشت مکانیزه غلات در این شهرستان معاینه فنی شدند که از این تعداد، چهار هزار دستگاه تراکتور و ۳۵۰ دستگاه ردیف‌کار بود.

مسوول واحد مکانیزاسیون مهاباد اضافه کرد: امسال برای کشت پاییزه برای هر دستگاه تراکتور ۸۰۰ لیتر و برای هر دستگاه ردیف‌کار ۷۰۰ لیتر سوخت یارانه‌ای توزیع شده تا کشاورزان در این فصل مشکلی برای تامین سوخت نداشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.