تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024

پرداخت ۸۸درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 12395
  • 03 دی 1398 - 8:31
پرداخت ۸۸درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان‌غربی
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال مجموع خرید چغندرقند 513 میلیارد و 700 میلیون تومان شد،که کل پرداختی تا پایان آذر ماه، 450 میلیارد و 600 میلیون تومان است

 

علی عیدی با اشاره به سطح کاشت اولیه محصول چغندقند در سال زراعی ۹۷-۹۸ بیان کرد: امسال سطح کاشت، ۲۹ هزار و ۳۹۳ هکتار و سطح سبزی ۲۸ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

 

وی افزود: امسال سطح برداشت چغندرقند تا پایان آذر ماه، ۲۸ هزار و ۳۰۰ هکتار و میزان چغندر تولیدی از سطح برداشتی ۳۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تن بوده است.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۰ هزار ۴۸۶ تن چغندرقند به کارخانه‌ها تحویل داده شده است.

 

عیدی با اشاره به اینکه میزان تولید چغندرقند امسال نصف سال گذشته بودخاطر نشان کرد: امسال سطح زیرکشت و عملکرد، به خاطر شرایطی مانند بارندگی‌های ابتدای فصل کاشت، کاهش یافته و اجازه کشت را نداد و بنابراین مشکلاتی به وجود آمد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال مجموع خرید چغندرقند ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: کل پرداختی نیز تا پایان آذر ماه، ۴۵۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که درصد پرداختی حدود ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اذعان کرد: مقرر شده تا ۱۵ تا ۲۰ روز پس از تحویل نهایی، بهای درصد باقی مانده نیز پرداخت شود.

 

عیدی  با اشاره به اینکه امسال کشت نشایی چغندرقند آغاز شده است افزود: این میزان در استان  ۱۰۵ هکتار بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال جاری تصریح کرد: قیمت خرید آن در هر کیلو ۴۳۵ هزار تومان با احتساب کرایه حمل و نقل بوده است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.