تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

پوستر بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی “شمس” رونمایی شد

  • کد خبر : 17773
  • 14 آذر 1399 - 10:44
پوستر بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی “شمس” رونمایی شد
پوستر بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا با حضور مسوولان محلی و فعالان فرهنگی خوی در این شهرستان رونمایی شد.

حسین عباسی در آیین رونمایی از این پوستر اظهار داشت: در برگزاری همایش‌های شمس تبریزی تمامی حوزه‌های فرهنگی و عرفانی حول این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام مدنظر قرار گرفته می‌شود تا همه علاقمندان در تمامی حوزه‌ها به آن ورود پیدا کرده و با آن بیشتر آشناتر شوند.

وی ادامه داد: قصه‌گویی از مراحل مهم و مطرح در قرآن کریم نیز هست و توجه جدی به این امر و تشویق مردم و مخصوصا کودکان و نوجوانان به حوزه قصه‌گویی از داستان‌ها و اندیشه‌های شمس و مولانا از اهم مباحثی است که به حق در این بخش از جشنواره ملی شمس مورد توجه قرار گرفته است.

رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی خوی نیز در این مراسم با اشاره به اهداف بخش قصه‌گویی این جشنواره، تصریح کرد: پاسداشت مفاخر ایران اسلامی (شمس تبریزی و مولوی)، تشویق مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بر مثنوی، شمس‌خوانی و تولید محتوی فرهنگی و ادبی از آموزه‌های شمس و مولانا از جمله اهداف این رخداد مهم است.

رضا جعفرپور خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از مهمترین اهداف درنظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی با اشاره بر اجرای بخش قصه‌گویی در بستر فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا گفت: اخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره دهم دی‌ماه بوده و مراحل اولیه و دوم داوری‌ها در بخش آثار برتر و انتخاب مردمی به تاریخ پنجم اسفندماه بوده و نتایج نهایی همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) در هفتم اسفندسال جاری اعلام می‌شود.

رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی خوی افزود: در این بخش از جشنواره، قصه‌گویی‌ها با محور داستان‌های موجود در کتاب “مقالات شمس تبریزی” ، ” مثنوی معنوی” و ” دیوان کبیر” مولانا خواهد بود و ثبت نام و ارسال آثار قصه‌گویی از طریق سایت جشنواره به آدرس:www.jashnvareh-shams.com است.

 افرادی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند همچنین از آثار تولیدی خود فیلم گرفته و آن را به دبیرخانه این جشنواره به آدرس خوی، خیابان صمدزاده – ساختمان شهرداری قدیم، محل دفتر تولیت شمس تبریزی ارسال کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.