تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

پیشرفت طرح‌های صنعتی استان به ۶۰ درصد رسید

  • کد خبر : 16276
  • 06 شهریور 1399 - 10:50
پیشرفت طرح‌های صنعتی استان به ۶۰ درصد رسید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر طرح‌های صنعتی پبشرفت ۶۰ درصد داشته‌اند که با افتتاح این طرح‌ها برای هشت هزار و ۳۰۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

غلامرضا بابایی اظهار داشت: از شهریور ماه سال گذشته تا شهریور سال جاری تعداد ۹۶۴ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۴۸۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۱۶ هزار و ۹۵۴ نفر در آذربایحان‌غربی صادر شد.

وی افزود: همچنین در این مدت تعداد ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری و اشتغال بیش از یک هزار و ۹۸۶ نفر با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح‌های صنعتی استان تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های صنعتی پیشرفت ۶۰ درصد داشته‌اند که با افتتاح این طرح‌ها برای هشت هزار و ۳۰۶ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بابایی به پروژه‌های قابل افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: شرکت نساجی “حریر ریس” ارومیه با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن با اشتغال ۳۰ نفر در حال بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: همچنین در هفته دولت شرکت دهلر ایرانیان ارومیه با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن با اشتغال ۶۰ نفر برای تولید انواع پوره، کنسانتره میوه و رب گوجه‌فرنگی افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان از کل کشور ۳.۹ درصد است، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۹ هزار و ۱۴۸ واحد صنفی در استان دارای پروانه بهره‌برداری بوده و چهار هزار و ۶۳۱ واحد صنفی در آذربایجان‌غربی فاقد پروانه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.