تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی اجرای طرح بوم سازگان در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 12640
  • 17 دی 1398 - 15:01
پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی اجرای طرح بوم سازگان در آذربایجان غربی
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی اجرای طرح بوم سازگان در استان خبر داد.

 

سید نبی قائمی  با بیان اینکه طرح بوم سازگان که برای احیاء جنگلهای زاگرس چند ماهی است که از سوی سازمان جنگلها جهت اجرا به ادارات کل منابع طبیعی استانهای زاگرسی ابلاغ شده است. تصریح کرد: این طرح ملی  در سطح استان نیز با جدیت تمام در حال اجراست و متناسب با شرایط آب و هوایی اجرا می شود.

 

وی افزود: در این خصوص اعتبارکل این طرح برای آذربایجان غربی بیست میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اظهار داشت: به منظور توسعه ؛احیاء و همچنین مراقبت از جنگلهای ناحیه ی زاگرسی که آغازناحیه رویشی آن در استان آذربایجان غربی و در شهرهای پیرانشهر و سردشت قرار گرفته است؛ در سال جاری طرح بوم سازگان در استانهای زاگرسی به اجرا درآمد.

 

قائمی بیان کرد: در راستای اجرای طرح بوم سازگان بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی ملی نهال کاری خواهد شد.همچنین  در راستای اجرای طرح سراسری کاشت نهال بالغ بر ۲۴۱ هزار اصله نهال غرس خواهد شد که آغاز این طرح از آذرماه سالجاری در استان کلید خورده است .

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان آذربایجان غربی این طرحها در زمان مناسب ادامه خواهد داشت و تقریبا” در اواخر تیرماه سال آینده امیدواریم این طرحها به اتمام برسند. اضافه کرد: با اتمام طرحهای فوق مجددا” طرح های جدید حفاظت و احیاء جنگلهای زاگرسی ادامه شروع می شود و انشالله شاهد افزایش اعتبارات جنگل در سال آینده خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.