تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

پیش بینی برداشت بیش از ۲۵ هزارتن شلیل از باغات استان

  • کد خبر : 16036
  • 21 مرداد 1399 - 10:38
پیش بینی برداشت بیش از ۲۵ هزارتن شلیل از باغات استان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس برآوردهای انجام شده ، ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن شلیل از سطح باغات استان برداشت می‌شود.

عزیز امانی بیان کرد: سطح کل زیر کاشت شلیل در استان ۲۹۱۸ هکتار است که از این مساحت  ۲۴۸ هکتار بارور و ۶۷۰ هکتار غیر بارور است.

وی افزود: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استانهای کشور و از جمله کشور روسیه صادر می‌شود.

امانی خاطر نشان کرد: به ترتیب اولویت شهرستان های ارومیه ، میاندوآب ، مهاباد ، خوی ، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستانهای استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  با عنوان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از ۲۰ تیر ماه شروع می شود، اظهارکرد: مابقی محصولات نیز از نیمه دوم مرداد ماه برداشت آنها اغاز می‌شوند.

امانی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم میانگین عملکرد تن در هکتار تولید شلیل از باغات استان است، ادامه داد: ارقام مغان  انجیری ، سانگولد و سانکینگ شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.