تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

پیش بینی تکثیر و رهاسازی ۷ میلیون قطعه ماهی در پلدشت‌

  • کد خبر : 15684
  • 29 تیر 1399 - 9:34
پیش بینی تکثیر و رهاسازی ۷ میلیون قطعه ماهی در پلدشت‌
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری پیش بینی می شود ، ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت‌ تکثیر ودر سطح استان رهاسازی شوند.

محمد باقر قریشی اظهار داشت: همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت ‌تکثیر و در دریاچه های پشت سدها و استخرهای چندمنظوره کشاورزی در سطح استان رهاسازی می‌شوند.

وی بیان کرد: این ماهی ها پس از طی پنج ماه دوره پرورشی و رسیدن به  وزن ۱۰ گرم در منابع آبی استان و استان های همجوار و بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی در سطح استان رهاسازی می شوند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال نیز مثل هرسال تکثیر این ماهیان از ۲۰ اردیبهشت آغاز و در ۱۷ تیر به اتمام رسیده‌است و از چهار گونه کپور ماهیان ۳۶ میلیون لارو تولید و در سطح ۳۰ هکتار استخر کشاورزی کشت شده است.

قریشی اضافه کرد: تولیدات استانی به کشورهای ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان و عراق صادر می‌شود.

وی گفت : تولید لارو ماهی در استان با هدف تنوع بخشی و رونق تولید گونه های اقتصادی افزایش یافته است . سقف تولید لارو امسال از ۳۵.۶ میلیون قطعه به ۳۶.۵ میلیون قطعه افزایش داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.