تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

پیش خرید ۵۹۱ هزار تن گندم از گندمکاران استان

  • کد خبر : 14315
  • 26 فروردین 1399 - 9:44
پیش خرید ۵۹۱ هزار تن گندم از گندمکاران استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از خرید تضمینی ۵۹۱ هزار تن گندم تولیدی از گندمکاران استان خبرداد.

بهنام شهدی با بیان اینکه گندم یکی از محصولات اصلی و استراتژیک است که نه تنها در کشور ما در سایر کشورها هم در اقتصاد غذایی و اقتصاد کلان کشاورزی نقش تعیین کننده ای دارد از این رو برای تولید این محصول برنامه ریزی هایی حتی قبل از کاشت و برداشت صورت می گیرد، اظهار داشت: پیش خرید ۵۹۱ هزار تن از ۷۳۹ هزار تن گندم تولیدی در استان صورت گرفته که این خود اتفاق خوبی بوده و نسبت به سالهای گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

 

وی به دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این مورد باید سلامت شاغلین و بهداشت فردی فروشندگان در مراکز خرید گندم، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت و ضدعفونی محیط و مرکز خرید رعایت شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه واریز به موقع مبلغ خرید تضمینی گندم یکی از دغدغه های کشاورزان به حساب می آید، تصریح کرد: انتظار می رود امسال نیز این مورد توجه قرار گرفته و پیگیری های لازم برای پرداخت به موقع و در حداقل زمان انجام شود.

 

شهدی بر ارتقاء کیفیت گندم تولیدی، مبارزه با آفات گندم، استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم با بعضی آفات و امراض، تامین نهاده ها و آموزش تاکید کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.