سیدمحسن حمزهلو با اشاره به اینکه متاسفانه آذربایجانغربی در راههای اصلی از شاخص کشور پایینتر است بیان کرد: از سوی دیگر جادههای استان متناسب با ظرفیت و حجم ترانزیت کالا پیشرفت نکرده است.
وی افزود: بنابراین سعی میشود براساس اولویتبندی با توجه به حجم بالای جادهها، جادهها و بزرگراهها را بزرگتر و افزایش داد تا تصادفات در استان کاهش یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی تصریح کرد: از ابتدای امسال برای کاهش تصادفات جادهای، ۴۰ کیلومتر از راههای اصلی شمال و جنوب استان مثل سه راهی حیدرآباد به سمت محمدیار چهارخطه شدهاند که این خود سهم بسیاری در کاهش تصادفات داشته، هر چند که عقب ماندگی زیاد و مطالبات مردمی نیز رو به افزایش است.
حمزهلو از برنامهریزی برای پایان پروژه محور ارومیه – سرو در نیمه نخست سال آینده خبر داد و اضافه کرد: ۱۳ کیلومتر از این محور باقی مانده و برای توسعه و پیشرفت ارومیه نیز، پایانبخشی به این پروژه لازم و ضروری است.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هم اکنون تمامی راههای اصلی آذربایجانغربی در حال پیمان است و در بحث رونق و توسعه جادههای استان نیز نیازمند حمایتهای مالی هستیم.