تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024

چهار هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی شناسایی شدند

  • کد خبر : 12926
  • 01 بهمن 1398 - 8:35
چهار هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی شناسایی شدند
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: ازمجموع چهار هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی ، یک‌هزار و ۳۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات تقاضایی ارائه نکردند

امین رستم زاده در نشست توسعه مشاغل خانگی در مناطق تحت پوشش دفاتر تسهیل‌گری آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشاغل خانگی کمترین سرمایه‌گذاری را متناسب با شرایط خاص خانواده‌ها می‌طلبد و از بُعد روانشناسی و جامعه‌شناسی نیز برای خانواده‌های حاشیه‌نشین بسیار اثربخش است.

 

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی شناسایی شدند. افزود: ازمجموع این تعداد ، یک‌هزار و ۳۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات تقاضایی ارائه نکردند و تنها مشکل کسب و کار آنها مربوط به اتصال به بازار و فروش ذکر شد.

 

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی  تصریح کرد: امروز با بررسی نظریه‌های نوین در توانمندسازی حاشیه نشینان، بر اقتصاد غیررسمی و یا مشاغل خودجوش تاکید شده است که می‌توان مدل راهبردی مشاغل خانگی در مناطق حاشیه‌نشین را بر این اساس در آذربایجان‌غربی پیاده کرد.

 

رستم زاده اظهار کرد: در فاز اول این طرح ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه این طرح صورت گرفت که در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از طریق این سامانه نام‌نویسی کردند.

 

وی به برگزاری کارگاه‌های عمومی و تخصصی مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی استان در فاز دوم اجرای طرح اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی و عملی برای متقاضیان این طرح در رسته‌های مختلف برگزار شد که در مجموع سه هزار و ۶۶۰ نفرساعت مشاوره رایگان ارائه شد.

 

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی اذعان داشت: در فاز سوم این طرح تاکنون سه هزار و ۶۳۸ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی خدمات هدایت و مشاوره جهت ارتقای کمیت و کیفیت محصولات خانگی، چهار متقاضی مرحله برندسازی و استاندارد سازی، ۲ هزار و ۳۶ متقاضی مرحله کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش و یک‌هزار و ۶۹۸ نفر نیز مرحله اتصال به بازار و بنگاه‌های بالادستی را طی کرده‌اند.

 

رستم زاده ادامه داد:  جهاددانشگاهی در تلاش است تا با شناسایی مزیت‌های شهرستان‌های مختلف استان بستر فعالیت و رونق مشاغل خانگی متناسب با آن منطقه را با برگزاری کارگاه‌های عملی و مشاوره فراهم کند.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.