تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

کاهش سن متوفیان کرونا در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 15136
  • 25 خرداد 1399 - 8:22
کاهش سن متوفیان کرونا در آذربایجان‌غربی
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تا پیش از این، بیشتر فوتی‌های کرونا از سن بالا برخوردار بودند که در هفته های اخیر شاهد کاهش سن فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم.

محمدمهدی شهریاری در چهل و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با قدردانی از تلاش کادر درمان و پرستاران در مبارزه با کرونا و نیز دستگاه‌های اجرائی که به وظایف شان در مقابله با کرونا به خوبی عمل می‌کنند، بیان کرد : متاسفانه بخشی از مردم و مسئولان نسبت به مسئله کرونا توجه کمتری داشته و با توجه به وضعیت موجود، باید خود را برای شرایط سخت‌تری آماده کرد.

وی با بیان اینکه دولت با همه توان در مقابله با کرونا پای کار است، افزود: برای دسترسی بهتر مردم به ماسک باید برای تهیه مواد اولیه آن تلاش شود تا به صورت انبوه و ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد.

شهریاری کاهش سن متوفیان بر اثر کرونا را زنگ خطری جدی در کشور و استان دانست و افزود: تا پیش از این، بیشتر فوتی‌های کرونا از سن بالا برخوردار بودند که در هفته های اخیر شاهد کاهش سن فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان باید برای دریافت کد رهگیری و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و واحدهایی که از این امر تخطی کنند بسته می شوند.

شهریاری از غرفه‌داران مجتمع های تجاری و بازارهای سرپوشیده از جمله تاناکورا خواست تا نسبت به ارائه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند حساس باشند، چرا که در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک در این مراکز مجبور به تعطیلی آنها هستیم.

وی افزود: اعمال محدودیت‌ها صرفا برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است، چرا که متاسفانه جامعه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کم توجه شده اند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا همچنین از این خبر داد که فعالیت میدان‌های دواب تا هفته بعد که در مورد آنها تصمیم گیری می‌شود ممنوع است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و نقش مهم ماسک در پیشگیری از ابتلا به این ویروس گفت: به جهت پیشگیری از روند روبه رشد شیوع کرونا، ارائه خدمات در مجتمع های تجاری، بازارهای تاناکورا، مراکز بیمارستانی، داروخانه ها و دستگاه‌های اجرائی منوط به استفاده از ماسک است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.