تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

کاهش ۲۰ درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 16033
  • 21 مرداد 1399 - 10:34
کاهش ۲۰ درصدی  اهدای خون در آذربایجان غربی
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان میزان اهدای خون در استان طی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

مجتبی قهرمان رضائیه اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در آذربایجان غربی میزان اهدای خون در استان طی سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با این وجود کمبودی در ذخایر خونی نداریم ولی برای جلوگیری از این امر، لازم است نسبت به ترغیب اهدا کنندگان بیش از این تلاش شود.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به اهدای خون در سال های گذشته، ادامه داد: خونگیری در مراکز انتقال خون استان مثل گذشته ادامه دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی خونگیری در مراکز انتقال خون استان انجام می گیرد.

قهرمان رضائیه با اشاره به تعداد مراکز انتقال خون استان، گفت: در شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد و نقده مراکز انتقال خون فعال هستند و در مابقی شهرها با هماهنگی هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان تیم  های سیار با اعلام قبلی و با کمک شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر، اقدام به خونگیری می کنند.

وی یادآور شد: طی سال های گذشته به طور متوسط ۷۰ هزار نفر اهدای خون داشتیم که امسال این تعداد کمتر شده است، هرچند در آذربایجان غربی با کمبود مواجه نیستیم ولی باید ذخایر را برای موارد بحرانی در حالت تعادل نگه داریم که بنا داریم از ظرفیت ماه محرم در این خصوص استفاده کنیم.

این مسوول اعلام کرد: دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته کرونایی در استان انجام می شود و تنها مرکز دریافت پلاسما، در مرکز استان است که هم استانی می توانند پس از بهبود، به منظور درمان بیماران بدحال، با مراجعه به این مرکز نسبت به اهداف پلاسمای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.