تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024

کشاورزان نسبت به کشت به موقع غلات در استان اقدام نمایند

  • کد خبر : 17226
  • 11 آبان 1399 - 8:25
کشاورزان نسبت به کشت به موقع غلات در استان اقدام نمایند
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از جوی نسبتا پایدار تا پایان هفته آینده در استان خبر داد و گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به کشت به موقع غلات در اراضی آبی و دیم اقدام کنند.

علی عیدی اظهار کرد: از امروز تا ۱۵ آبان ماه جو استان جوی نسبتا آرام و پایدار خواهد بود و کشاورزانی که هنوز محصولات خود را برداشت نکرده اند توصیه می‌کنیم در این مدت نسبت به برداشت محصولات زراعی از جمله سیب زمینی، چغندرقند و … از سطح مزارع اقدام کنند.

عیدی بیان کرد: هفته جاری فرصت مناسبی است تا سیرکاران نیز نسبت به آماده سازی زمین و خرید بذر گواهی شده برای کشت اقدام کنند.

وی  اضافه کرد: رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری‌ها پیشگیری می‌کند، در افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید در واحد سطح نیز موثر است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: انتخاب بذر مناسب وبا توجه به کیفیت و پتانسل خاک مزرعه و درکنار آن، استفاده از زمان طلایی کشت، دو عامل بسیار موثر در افزایش تولید محصول و پیشگیری از آفات و بیماری‌های آن است.

عیدی همچنین بر ضرورت مبارزه با علف‌های هرز مزرعه پس از رویش گیاه و رسیدن آن به مرحله پنجه زنی توسط کشاورزان منطقه تاکید کرد و گفت: امسال و در چندماه گذشته به دلیل کمی بارش‌ها و پراکنش نامناسب آن، هجوم علف‌های هرز در مزرعه با اولین بارش‌ها بیشتر می‌شوند که بایستی نسبت به مقابله به آن اقدام کرد. انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.