تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

کمک بیش از یک میلیارد تومانی موکب‌های اربعین حسینی به نیازمندان استان

  • کد خبر : 17365
  • 20 آبان 1399 - 9:29
کمک بیش از یک میلیارد تومانی موکب‌های اربعین حسینی به نیازمندان استان
مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سوی موکب‌های اربعین حسینی به نیازمندان هزینه شده است.

سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گوروش، اظهار داشت: در هفت ماهه امسال مردم این استان حدود ۶۵۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه کمک کرده‌اند که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط صحن عقیله بنی هاشم در حال ساخت است، افزود: صحن حضرت زهرا (س) ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و صحن عقیله‌ بنی هاشم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در آذربایجان ‌غربی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین حسینی عتبات با رویکردی جدید در چهار محور موکب‌ها سلامت، مهربانی، عاطفه‌ها و حرمین به دلیل نبود پیاده‌روی اربعین خدمات‌رسانی کردند و به کمک دولت شتافته‌اند، افزود: از زمان شیوع کرونا در کشور حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به نیازمندان هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توسط موکب‌های اربعین حسینی عتبات استان بین نیازمندان استان توزیع شده است.

حسینی با بیان اینکه موکب سلامت در بخش ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در سطح استان و موکب مهربانی نیز کمک‌های معیشتی مردمی را برای کمک به آسیب دیدگان کرونا جمع‌آوری می‌کند، گفت: ۶۰۰ میلیون تومان در بخش سلامت برای تهیه ماسک، ضدعفونی‌کننده و گان بهداشتی هزینه شده است که تا آخر سال این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: موکب عاطفه‌ها که برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت راه‌اندازی شده بود ۱۰۰ بسته آموزشی و لوازم مورد نیاز را خریداری کرده و در اختیار نیازمندان قرار دادند.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های استان در بازسازی عتبات‌ عالیات اضافه کرد: بازسازی یک‌هزار مترمربع از صحن ۲۲۰ هزار متر مربعی حضرت زهرا (س) و یک‌هزار متر مربع از صحن ۱۶۴ هزار متر مربعی عقیله بنی هاشم (س) در نجف اشرف بر عهده آذربایجان ‌غربی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.