تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024

کنترل بهداشتی مسافران ورودی از مرز بازرگان برای مقابله با کرونا

  • کد خبر : 13092
  • 10 بهمن 1398 - 4:41
کنترل بهداشتی مسافران ورودی از مرز بازرگان برای مقابله با کرونا
رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: مسافران ورودی به کشور از طریق مرز زمینی بازرگان با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا کنترل می‌شوند.

رحیم صمدی بیان کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در پایگاه دائمی مستقر در بازرگان اندیشیده شده و همکاران این شبکه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

 

وی افزود: این اقدامات در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته‌است و همچنان ادامه خواهد داشت.

 

روزانه هزاران مسافر و وسایل نقلیه از طریق مرز بازرگان تردد کرده و مأموران گمرک با دقت و هوشیاری و همچنین استفاده از تجهیزات کنترلی به صورت شبانه‌روزی کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و اکنون نیز کنترل‌های ویروس کرونا به آن اضافه شده‌است.

 

این ویروس دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر باعث شده‌است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نداشته باشند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

 

این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌گردد؛ نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

 

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشورهای مختلف شکل گرفته و اقدامات کنترلی در فرودگاه ارومیه و پایانه‌های زمینی نیز بر همین اساس استوار است.

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=13092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.