تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

کندی ترخیص برنج‌های وارداتی عامل کمبود برنج در کشور است

  • کد خبر : 15564
  • 22 تیر 1399 - 9:43
کندی ترخیص برنج‌های وارداتی عامل کمبود برنج در کشور است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: کار ترخیص برنج‌های وارداتی به کندی پیش می‌رود و ادامه این روند سبب کمبود برنج در کشور شده، اما برنج ایرانی به وفور در بازارها موجود است.

غلامرضا بابایی با اشاره به اینکه امسال برنج در دو مرحله به میزان سه هزار  ۷۰۹ تن به استان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: این میزان برنج براساس شاخص‌های جمعیتی بین شهرستان‌های تابعه تقسیم‌بندی و با تدابیر کارگروه تنظیم بازار استان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و شرکت های تعاونی مصرف و اصناف منتخب در ایام ماه مبارک رمضان بین مرد استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: به طوری که در ایام مذکور کمبودی در استان وجود نداشته اما پس از پایان توزیع به‌خصوص پس از ماه مبارک رمضان نرخ برنج در سطح بازار استان با افزایش روبه رو شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به علت اصلی گرانی برنج در بازارهای کشور و به تبع آن در استان اشاره کرده و بیان کرد: این افزایش ناشی از کاهش عرضه به سبب عدم تخصیص به موقع ارز و وارد شدن این برنج با ارز نیمایی است.

وی بیان کرد: از میزان دو هزار و ۲۶ تن برنج هندی، میزان یک هزار تن از سهمیه مذکور به عنوان سهمیه لبیک به فرمان مقام معظم رهبری تحت عنوان پویش مومنانه اختصاص یافته است.

بابایی به کمبود برنج در بازارهای استان اشاره کرد و گفت: کار ترخیص برنج‌های وارد شده به کندی پیش می‌رود و ادامه این روند سبب کمبود برنج در کشور شده اما برنج ایرانی به وفور در بازارها موجود است.

وی همچنین به افزایش قیمت ناگهانی شکر پس از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در سال جاری تنها یک مرحله شکر جهت مصارف خانوار به میزان دو هزار ۶۱  تن به این استان اختصاص یافته که براساس شاخص‌های جمعیتی بین شهرستان‌های تابعه تقسیم بندی و با تدابیر کارگروه تنظیم بازار از طریق فرو‌شگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و شرکت‌های تعاونی مصرف و اصناف منتخب در ایام ماه مبارک رمضان در استان توزیع شد.

بابایی با بیان اینکه در حال حاضر در آذربایجان‌غربی ۲۰ هزار  ۴۰۴ واحدصنفی در رسته های خدمات فنی مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: از کل واحد‌های صنفی موجود در کشور تعداد ۱۰۸ هزار و ۴۵۳ واحد صنفی معادل چهار درصد در آذربایجان‌غربی مستقر بوده که از این تعداد، ۲۱ هزار ۴۶۱ واحدصنفی در رسته‌های تولیدی، ۵۱ هزار ۶۹۳ واحدصنفی در رسته‌های توزیعی و ۱۴ هزار و ۸۹۵ واحدصنفی در رسته‌های خدماتی در حال فعالیت است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.