تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024

کیفیت هوای ارومیه سالم شد

  • کد خبر : 12426
  • 04 دی 1398 - 7:39
کیفیت هوای ارومیه سالم شد
معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه پس از سه روز آلودگی به حد قابل قبول و سالم رسیده‌است.

سعید موسوی با اشاره به اینکه هوای ارومیه و برخی شهرهای پرجمعیت آذربایجان‌غربی نظیر بوکان در هفته جاری ناسالم برای گروههای حساس بود بیان کرد:  از امروز با آغاز تغییر جوی، وزش باد ملایم و ورود تدریجی سامانه بارشی از مرزهای غربی به استان آلودگی رفع شده‌است.

 

وی افزود: شاخص روزانه ارومیه طی امروز، چهارشنبه ۶۴ بوده و شاخص لحظه‌ای نیز به ۵۴ رسیده‌است.

 

معاون پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پایداری هوا، وارونگی آن، دود خودروها و آلاینده های ساکن مانند دود منازل و کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مهمترین عامل تولید آلودگی در ارومیه و شهرهای پرجمعیت به شمار می‌رود.

 

موسوی خاطر نشان کرد: در ساعت‌های هشت تا ۱۱ صبح به دلیل حجم بالای ترافیک شهری میزان آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت به اوج خود می‌رسد.

 

از اول دی‌ماه جاری هوای ارومیه از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون سالم و از نظر ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، «ناسالم برای گروه‌های حساس» (بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان) اعلام شد.

 

 

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=12426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.