تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024

۱۰۲ هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

  • کد خبر : 17767
  • 13 آذر 1399 - 8:57
۱۰۲ هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۰۲ هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی تولید و روانه بازارهای داخلی می‌شود .

یحیی خلیلی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۲ هزار تن مرغ در آذربایجان‌غربی تولید و روانه بازارهای داخلی می‌شود که با حمایت و گسترش زنجیره‌ها می‌توان به رقمی بیش از این برای صادرات خارجی دست یافت و زنجیره‌های تولید در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب بیش از ۴۰ درصد گوشت مرغ استان را تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی افزود: ۹۵ درصد صنعت تولید مرغ و صنایع وابسته به آن در آذربایجان‌غربی، در اختیار بخش خصوصی و نیمه دولتی است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی با افزایش تولید در صنعت مرغ استان تصریح کرد: این استان با ۶ زنجیره تولید دارای رتبه اول در کشور است و به جز “مرغ سلامت” تمام حلقه‌های این زنجیره در استان فعال هستند که زمینه مناسبی برای توسعه تولید و صادرات محسوب می‌شود.

خلیلی عنوان کرد: زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ نهایی محصول و افزایش تولید دارند و باعث مدیریت یکپارچه از مزرعه تا سفره، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار می‌شوند.

وی بابیان اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، یادآور شد: ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ظرفیت تولید آن‌ها در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است.

این مقام مسوول اذعان کرد: ۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=17767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.