تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024

۱۴۳ هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت

  • کد خبر : 15254
  • 01 تیر 1399 - 11:10
۱۴۳ هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی این استان در سال زراعی جاری زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

غلامعلی مرادی در جلسه‌ای که به منظور تشکیل کارگروه بررسی‌های اقتصادی بیمه کشاورزی در دفتر معاونت برنامه ریزی سازمان برگزارشد، استفاده بیشتر از توان تخصصی و حرفه‌ای تشکل‌ها و صنف‌های بخش کشاورزی را برای توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه، ضروری برشمرد و بیان کرد: باید سیاست‌های تشویقی برای بالابردن سطح بیمه به کشاورزان اعمال شود و حمایت‌های بیشتری برای ایجاد اطمینان نسبت به بیمه کشاورزی به وجود آید.

وی افزود: بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است و باید کشاورزان از مزایای بیمه با افزایش برنامه‌های ترویجی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما بیش از پیش آگاه شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون، خسارت کمتری به بخش کشاورزی استان ناشی از حوادث غیر مترقبه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته وارد شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی را یک عامل حمایتی مطمئن در جهت کاهش ضریب ریسک پذیری درآمد تولید کنندگان و تامین بخشی از خسارت وارده به کشاورزان عنوان کرد و افزود: در سال زراعی جاری، بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی باغی استان اعم از درختان سیب، انگور و درختان هسته دار و ۱۴۳ هکتار از اراضی زراعی در سطح استان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: تاکنون تعداد ۳۴۳ هزار راس دام سبک و سنگین و ۴۰ میلیون قطعه طیور و ۲۰ هزار هکتار از مراتع و منابع طبیعی استان نیز تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفتند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان ابراز امیدواری کرد با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت اعتبارات صندوق بیمه در بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.