تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024

۲۹ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

  • کد خبر : 15323
  • 06 تیر 1399 - 10:51
۲۹ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی با تولید سالیانه ۲۲ هزار تن عسل خالص و طبیعی، ۲۹ درصد عسل کشور را تولید می کند.

رضا یوسفی از استقرار حدود ۸۰ درصد کلنی‌های زنبور عسل ، همزمان با آغاز فصل تولید عسل در مناطق ییلاقی استان خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با داشتن مراتع بکر و خوش آب و هوا و تولید سالیانه ۲۲ هزار تن عسل خالص و طبیعی، ۲۹ درصد عسل کشور را تولید می کند.

وی  بیان کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری انجام گرفته، در حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان وجود دارد.

یوسفی تصریح کرد : برنامه کوچ و  جابجایی کلنی‌های زنبور عسل از منطقه ای به منطقه دیگر به منظور بهره برداری بهینه از منابع تولید نظیر شهد و گرده، حفظ یا افزایش جمعیت کلنی ها و تولید محصولات از زنبور عسل صورت می گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۶ هزار نفر زنبور دار در سطح زنبورستان های استان مشغول به کار هستند.

وی تاکید کرد: از زنبورداران استان درخواست می شود تا در مهلت زمانی باقیمانده نسبت به اخذ مجوز استقرار کندو در مناطق ییلاقی از مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها اقدام کنند، پس این مهلت تعیین شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم در منطقه ،ساماندهی و استقرار کندو های عسل در مناطق ییلاقی از ۱۰ خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و در برخی مناطق به علت صعب العبور بودن برخی ییلاقات تا ۱۰ تیر ماه سال جاری تمدید شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=15323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.