تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024

۵۰۰ جوان مبتکر در پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند

  • کد خبر : 14942
  • 11 خرداد 1399 - 12:11
۵۰۰ جوان مبتکر در پارک علم و فناوری استان فعالیت می کنند
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های فناور فعال در پارک علم و فناوری این استان در سایه توجه مسوولان به ۱۰۰ شرکت رسیده و در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این شرکت‌ها به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

علی‌محمد نیکبخت بیان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و  پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است، اضافه کرد: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی، محیط زیست، انرژی‌های نوین و زیست فناوری است.

رییس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

نیکبخت با بیان اینکه نیاز امروز کشور و جامعه توجه به بخش پژوهش و توسعه فضای فناوری است، خاطرنشان کرد: این امر نیازمند حمایت مسوولان ارشد استانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی اظهار داشت: فناوران مستقر در این پارک آمادگی دارند که در صورت اعلام نیاز از سوی مسوولان به امر مبارزه با پدیده قاچاق نیز ورود و فعالیت کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: در زمینه مبارزه با قاچاق در صورتی که به این شرکت‌ها ماموریت داده شود، به طور قطع نتایج خوبی به دست خواهد آمد.

نیکبخت افزود: همانطور که در بحران مبارزه با ویروس کرونا این شرکت‌ها توانایی خود را نشان دادند، در امر مبارزه با قاچاق نیز می‌توان با تولید نرم‌افزارهای مختلف جدید و بومی وارد میدان شد.

وی با اشاره به چالاکی شرکت‌های فناور و دانش بنیان، گفت: شرکت‌های فناور مستقر در پارک و علم و فناوری آذربایجان‌غربی خیلی سریع می‌توانند محور فعالیت خود را تغییر دهند و با توجه به اقتضای زمان و نیاز فعالیت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=14942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.