تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024

۶ هزار نفر در دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند

  • کد خبر : 16629
  • 29 شهریور 1399 - 9:57
۶ هزار نفر در دانشگاه‌های فنی‌و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به استقبالی که دانشجویان از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، صنعت و مهارت‌آموزی دارند انتظار افزایش آن وجود دارد.

سیروس یوسفی با اشاره به اینکه ۶ هزار نفر در دانشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: با توجه به استقبالی که دانشجویان از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، صنعت و مهارت‌آموزی دارند انتظار می‌رود که امسال میزان ورودی دانشگاه از میزان خروجی آن بیشتر باشد.

وی بر ضرورت معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای به خانواده‌ها تصریح کرد: بر اساس اطلاعات و آمار موجود ۷۵ درصد از دانش آموختگان این مراکز جذب بازار کار می‌شوند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبائی آذربایجان‌غربی با مهم برشمردن جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  در جامعه افزود: اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه کنونی و با توجه به نرخ بیکاری در سطح جامعه و به خصوص تحصیل افراد تحصیل کرده بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بنابراین یکی از مزیت‌های مهم تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این است که پس از فراغت از تحصیل دغدغه‌ای برای یافتن شغل ندارند.

یوسفی با اشاره به بودجه تخصیص یافته به این دانشگاه اظهار داشت: بودجه دانشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای هر سه ماه یک‌بار در اختیار این دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و با توجه به اهمیتی که به کارهای فرهنگی داده می‌شود دانشجو باید در کنار مهارت و آموزش، از لحاظ فرهنگی نیز رشد داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای رسیدن به شرایط ایده‌آل ارتباطات خوبی را با بخش‌های مختلف صنعتی برقرار کرده است تا بتواند با کمک آنها نیروهای دانشگاهی خود را در مسیر فعالیت‌های عملی و تجربی قرار دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gorush.ir/?p=16629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.